کد خبر: ۶۸۹۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
فضانورد پیشین ناسا که بعدها اولین زن آمریکایی شد که در سال ۱۹۸۳ به فضا رفت، در سن ۶۱ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت.

به گزارش فارس به نقل از "ای بی سی نیوز"، "سالی راید" فضانورد پیشین ناسا و اولین زن آمریکایی که در سال 1983 به فضا رفت، پس از یک مبارزه 17 ماهه با سرطان لوزالمعده خود، در سن 61 سالگی درگذشت.

راید در سال 1978 عضو سازمان فضایی ناسا شد و در سال 1983 به عنوان اولین فضانورد زن آمریکایی و بعدها به عنوان جوانترین فضانورد آمریکایی در سن 32 سالگی به فضا رفت.

 

وی در سال 1987 ناسا را ترک کرد تا در دانشگاه "استنفورد" به عنوان عضو هیأت علمی مرکز امنیت بین‌الملل و کنترل تسلیحات در «پالو آلتو» در ایالت کالیفرنیا مشغول به کار شود.

این فضانورد آمریکایی در 26 ماه مه 1951 در لس‌آنجلس به دنیا آمد و در دانشگاه استنفورد فیزک خواند و در سال 1978 دکتری خود را دریافت کرد و همچنین به عنوان یکی از اولین 6 زن کاندید برای فضانوردی برگزیده شد.

 

بر اساس این گزارش، راید اولین زنی نبوده که به فضا رفته است و در سال 1963، اتحاد جماهیر شوروی، "والنتینا ترشکووا" را در یک پرواز سه روزه با "وستوک" 6 کپسوله به فضا فرستاد اما رهبران سیاسی آمریکا با تسمخر روس‌ها اعلام کردند که این پرواز یک تبلیغات نمایشی بوده و ترشکووا تقریبا یک مسافر بوده است و بعد از آن به مدت 20 سال هیچ زنی به فضا سفر نکرد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها