کد خبر: ۶۸۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۳۰ آبان ۱۳۸۹
به گزارش 598 به نقل از جهان، "میرواعظ فاروق" رهبر مذهبی کشمیر و رییس "کنفرانس حریت" مقام معظم رهبری را "رهبری بزرگ" خوانده و از حمایت ایشان از مردم مظلوم کشمیر تشکر کرد.

"میرواعظ فاروق" ضمن اینکه رهبر ایران را "رهبری بزرگ" خواند گفت: به زودی برای تشکرحضوری از مردم و رهبری ایران به خاطر حمایت از مردم ستم دیده کشمیر شخصا به دهلی نو خواهم رفت تا با نماینده ایران دیدار کنم.

همچنین به گزارش "پرس تی وی" وی که در خانه خود از سوی دولت هند تحت بازداشت است روز شنبه از اعمال محدودیت های دولت هند علیه مردم مسلمان کشمیر شدیدا انتقاد کرد.

در پی درگیری مسلمانان کشمیر با نیروهای دولت هند در روز عید قربان "میرواعظ فاروق" از اقامه نماز عید قربان منع شده بود که وی در این خصوص در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن هشدار به دولت دست نشانده هند در کشمیر گفت: دست از این اقدامات خود بردارید؛ مردم کشمیر مسلمان هستند و اسلام یک دین کامل زندگی است که سیاست هم در درون خودش دارد. من به عنوان یک روحانی نمی توانم ساکت باشم وقتی که مردم در خیابان ها به قتل می رسند.

گفتنی است از 4 ماه قبل در دره کشمیرحکومت نظامی برقرار است و ساکنین این منطقه از کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می برند و بارها گروه های حقوق بشر منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل از دولت هند خواسته اند تا به قوانین بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارد.

رهبر انقلاب در پیام حج خود خطاب به امت اسلامی تاکید کردند: امروز کمک به ملت فلسطین و محاصره شوندگان غزه، همدردی و همراهی با ملت‌های افغانستان و پاکستان و عراق و کشمیر، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دست‌های آلوده و زبان‌های مزدوری که به این اتحاد ضربه می‌زنند و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه‌ی اقطار اسلامی، وظایف بزرگی است که متوجه خواص امت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها