کد خبر: ۶۸۷۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
پرسپوليس ليگ دوازدهم را با برد آغاز كرد؛ بردي كه با گل دقيقه 89 جواد كاظميان مقابل نفت آبادان به دست آمد تا سرخپوشان با كسب سه امتياز شيرين خارج از خانه دست پر به تهران بازگردند. اين برد، استارت بسيار خوبي براي مانوئل خوزه سرمربي پرتغالي پرسپوليس بود كه در اولين مسابقه رسمي كه هدايت اين تيم را بر عهده داشت به پيروزي رسيد. با اين حال صحبت‌هايي كه فرگوسن مصر در رختكن پرسپوليس با بازيكنان اين تيم پس از برد مقابل نفت انجام داده، نشان مي‌دهد كه او هنوز به شرايطي كه براي تيمش مدنظر دارد، دست پيدا نكرده و از پرسپوليسي‌ها خواسته تا براي بهتر شدن تلاش كنند.

مانوئل به گردان: خوب بود اما انتظار دارم بهتر باشي

پس از گل‌هايي كه شهاب گردان در ديدارهاي دوستانه پرسپوليس قبل از شروع فصل دريافت كرد، انتقادهايي نسبت به اين دروازه‌بان مطرح شد و عده‌اي از اينكه پرسپوليس در خط دروازه وضعيتي مشابه سال قبل پيدا كند، ابراز نگراني كردند. با اين حال و با وجود جذب دروازه‌بان برزيلي به نام نيلسون، مانوئل خوزه باز هم گردان را درون دروازه قرار داد. گردان در بازي مقابل نفت چند واكنش خوب داشت تا شايد بتواند نظر مثبت مانوئل خوزه را به سوي خود جلب كند:«من فيلم بازي‌هاي فصل قبل پرسپوليس را ديده‌ام و مي‌دانم كه تيم در دروازه خيلي ضعف داشت و براي همين انتظار دارم كه خوب باشي. تو در اين بازي هم خوب بودي اما انتظار دارم بهتر باشي.»
خوزه به انصاري‌فر: بايد اختصاصي هم تمرين كني

آقاي گل فصل گذشته ليگ برتر بازيكني است كه چشم همه هواداران پرسپوليس به ساق‌هاي اوست؛ بازيكني كه در بازي مقابل نفت آبادان به اتفاق محمد قاضي زوج خط حمله پرسپوليس را تشكيل داده بود اما در اواخر بازي، جاي خود را به جواد كاظميان داد و بازيكن جانشين او توانست گل برتري پرسپوليس را به ثمر رساند. خوزه، پس از پايان بازي نكاتي را به مهاجم اصلي تيم خود گوشزد كرد:«تو تحرك خيلي خوبي داري و در زمين دوندگي خوبي داري اما در زدن ضربات آخر بايد بيشتر دقت كني. مگر در يك بازي چند موقعيت خوب گير يك مهاجم مي‌آيد؟ پس بايد تمرينات اختصاصي را به برنامه تمريني‌ات اضافه كني تا به شرايط بهتري دست پيدا كني.»

مانوئل به سوسا: بهتر از همه تك‌ضرب بازي كردي اما بايد بهتر بازي كني

يكي از پست‌هايي كه در فصل قبل به پاشنه‌آشيل پرسپوليس و دغدغه اين تيم تبديل شده بود، هافبك دفاعي بود. با رفتن مازيار زارع، پرسپوليس روبرتو سوساي برزيلي را در اين پست به خدمت گرفت. هرچند كه مهرداد پولادي هم قابليت بازي در اين قسمت از زمين را دارد و كادر فني پرسپوليس او را هم براي بازي در اين پست مد نظر داشت اما در نهايت پولادي در همان دفاع چپ به ميدان رفت و سوسا يكي از دو هافبك دفاعي سرخپوشان بود. مانوئل خوزه با اين بازيكن كه سابقه بازي در ليگ پرتغال را نيز دارد به او گفت:«تو بهتر از همه تك‌ضرب بازي كردي اما هنوز زياد خوب نشده‌اي. البته اين اولين بازي تو در ليگ ايران و پرسپوليس به صورت رسمي و طبيعي است كه زمان مي‌برد با تيم‌ هماهنگ شوي اما چيزي كه از تو مي‌خواهم اين است كه ترسو بازي نكني و با قدرت وسط زمين را در اختيار خودت دربياوري.»

تاكيد مربي پرتغالي: فقط پاس، پاس، پاس

تاكيد روي پاس‌هاي كوتاه توسط مانوئل خوزه، موضوعي است كه بسياري از پرسپوليسي‌ها به آن اشاره كرده‌اند. تاكتيكي كه پرسپوليسي‌ها از آن به عنوان تاكتيكي شبيه تيكي‌تاكاي بارسا ياد كرده‌اند. سرمربي سرخپوشان باز هم خواسته خود را با شاگردانش مطرح كرد:«من در تمرينات به شما تاكيد كردم كه پاس‌هاي تك‌ضرب، زميني و ريز به هم بدهيد اما در اين بازي آن چيزي كه من مي‌خواستم كاملا اجرا نشد. بنابراين باز هم به شما مي‌گويم كه فقط پاس، پاس، پاس.»
خوزه به بازيكنان: علي كريمي از همه شما بهتر بود

تركيب اصلي پرسپوليس در بازي مقابل نفت آبادان يك علامت تعجب بزرگ داشت و آن نيمكت‌نشيني علي كريمي بود. با اين حال مانوئل خوزه در دقيقه 67 بازي، افشين اسماعيل‌زاده جوان را بيرون كشيد و جادوگر را به ميدان فرستاد تا زمينه‌ساز پيروزي تيمش شود. او در پايان بازي به تعريف و تمجيد از كاپيتان تيمش پرداخت:

«من قبل از اينكه به ايران و پرسپوليس بيايم تنها بازيكني كه مي‌شناختم و بازي‌هاي او را ديده بودم، علي كريمي بود. شما بايد مثل او باشيد. علي وقتي به زمين آمد، از همه شما بهتر بود و تمام انرژي‌اش را در بازي گذاشت. من مي‌خواهم اگر حتي يك دقيقه هم به بازيكني، بازي دادم از آن فرصت كم، نهايت استفاده را بكند و خودش را نشان دهد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها