کد خبر: ۶۸۷۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
احمدرضا گرشاسبی گفت: سریال عربی «الفاروق عمر» با نگاه مستقیم به فیلمنامه «ابوطالب» من ساخته شده است و با توجه به کپی‌رایت بین‌المللی فیلمنامه، آن را از سوی مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.

«احمد گرشاسبی» کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با فارس درباره پخش سریال «الفاروق عمر» و میزان تطابق آن با فیلمنامه «ابواطالب» گفت: سریال «الفاروق عمر» توسط «حاتم علی» یکی از کارگردانان سوری ساخته شده است. ایشان کسی است که چهار سال پیش من و آقای علی‌اکبری برای بازبینی لوکیشن‌ها و دیدن عوامل به دفتر ایشان رفتیم و خلاصه‌ای 11 صفحه‌ای عربی فیلمنامه را به آن‌ها ارایه دادیم.

وی در ادامه گفت: سال بعد آقای علی‌اکبری به قطر مراجعه ‌کردند و به شیخی که متولی کارهای بزرگ تلویزیونی است، خلاصه‌ای را ارایه دادند. در حال حاضر دو قسمت از این سریال پخش شده و با نگاه مستقیم به فیلمنامه ما ساخته شده است.

گرشاسبی در ادامه توضیح داد: متاسفانه در ایران بنا به دلایل مختلف مانع از ساخت فیلم ‌شدند و کشورهای دیگر با کپی‌برداری و نگاهی که خودشان دنبال می‌کنند کار را به تصویر ‌کشیدند و نگاه‌های انحرافی خود را به آن اضافه کردند و در اکثر کشورهای مسلمان جنجال شده است.

گرشاسبی در ادامه گفت: سریالی که ساخته شده توسط یکی از کارگردانان به نام سوریه ساخته شده است و کار خوش‌ساختی است و اتفاقا عبدالله اسکندری هم در جریان است، زیرا در همان زمان مراجعه ما به سوریه ایشان‌ در یک فیلم دیگری فعالیت می‌کردند.

گرشاسبی در خاتمه افزود: مسئولینی که مانع از ساخته شدن فیلم شدند را به پیشگاه الهی واگذار می‌کنم؛ در حالی که هم وزیر وقت (صفار‌هرندی) و پس از ایشان معاونت سینمایی (جواد شمقدری) مصرانه خواستار تولید فیلم بودند اما بعد به دلایل واهی مانع تولید فیلم شدند.‌ چه کسی تلاش پنج ساله مرا پاسخگو خواهد بود؟ این خسارت معنوی چگونه جبران می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا فیلمنامه کامل را ارایه دادید، گفت: نه اما پیدا کردن فیلمنامه کامل، کار چندان سختی نیست. ‌فیلمنامه پنج سال گذشته در آمریکا کپی رایت بین‌المللی شده و من می‌توانم از سوی مراجع قانونی اقدام نمایم.

احمدرضا گرشاسبی «ابوطالب» را درباره زندگی حضرت ابوطالب نوشته بود که به دلیل ساخت پروژه‌ای دیگر با موضوعی مشابه و اولویت داشتن آن برای مسئولان، ساخت «ابوطالب» توسط این کارگردان منتفی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
آخه عرب جماعت اگه مخ اختراع اکتشاف و خلاقیت داشت الان نوکر حلقه به گوش حرامیان نبود!! چه توقع ها دارید از این ها!!!!
با احترام به هم وطنان عرب زبان ایرانی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها