کد خبر: ۶۸۷۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
 فدراسیون جهانی فوتبال تولد کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران را تبریک گفت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سایت فیفا در بخشی که همه هفته به مربیان و بازیکنان جهان بخاطر فرارسیدن تولد‌شان آرزوی بهترین‌ها را می‌کند، در آستانه روز سه‌‌شنبه 3 مرداد 1391فرارسیدن 35 سالگی مهدی مهدوی کیا را به وی تبریک گفت.

این سایت نوشت: مهدوی‌کیا با حضوری طولانی و مستمر در رده بین‌المللی، در جام جهانی 1998 گل پیروزی بخش  ایران مقابل آمریکا (برد 2 بر یک) را به ثمر رساند.

وی در عین حال یکی از اعضای کادر تیم کشورش در پیکارهای جام جهانی 2006 آلمان بود. ستاره تکنیکی در چهار دوره متوالی جام ملت‌های آسیا حضور یافت که اولین آن در سال 1996 بود که دو عنوان سومی کسب کرد.

این پایگاه اینترنتی افزود: وی به عنوان بال راست سرعتی و هجومی در تیم پرسپولیس خود را بطور جدی مطرح کرد و همراه با آن سه عنوان قهرمانی لیگ ایران را بدست آورد. مهدوی کیا در خلال دوران فعالیت ورزشی‌اش به کشور آلمان رفت و پس از شروع کار با تیم بوخوم، در هامبورگ سال‌‌ها حضوری موفق داشت که کسب جام اینترتوتو نیز قبل از انتقالش به اینتراخت فرانکفورت حاصل شد. پس از حضور در این تیم سنتی وی باردیگر به ایران بازگشت و در تیم‌های استیل‌آذین، داماش گیلان و پرسپولیس عضویت یافت. به همه این افتخارات عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال 2003 را نیز باید اضافه کرد.

فیفا در این بخش همچنین به شخصیت‌هایی همچون هالک (عضو تیم ملی برزیل)، فلیکس ماگات (مربی ولفسبورگ)، مار‌ک همیسک (بازیکن تیم ملی اسلوواکی) و پدرو (ملی‌پوش اسپانیا) تولدشان را تبریک گفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها