کد خبر: ۶۸۵۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار مهر، يک رسم غلط و دور از اخلاق حرفه اي در فوتبال ايران اين است که مديران ما در مورد بازيکنان بزرگي که به خدمت مي گيرند هيچ وقت راستش را نمي گويند. آنها از يک طرف به خاطر جذب اين بازيکنان بزرگ خود را سردار فاتح مي دانند و تا مي‌توانند مصاحبه مي کنند، اما از يک طرف وقتي پاي ميزان هزينه کردن براي چنين بازيکناني پيش مي آيد سعي در فرافکني و فرار از واقعيت مي کنند.

در اينکه جواد نکونام بازيکن بزرگي در فوتبال ايران بوده و در سالهاي اوجش براي تيم ملي خوب کار کرده شکي نيست، اما واقعيت اين است که نکونام در دو سال اخير فاصله زيادي با روزهاي اوجش داشته و هر چند در اوساسونا بازيکن فيکس بوده، اما در تيم ملي ايران نتوانسته مثل گذشته بازي کند. بررسي آرشيو فيلم بازيهاي او در تيم ملي اين نکته را به خوبي ثابت مي کند. ديدار با ازبکستان و قطر دو نمونه بارز اين عملکرد است.


 با اين حال حضور او در فوتبال ايران مي تواند جذابيت هاي ليگ را افزايش دهد. اما نکته اي که در مورد انتقال او به استقلال وجود دارد، مبلغ اعلام شده براي صدور رضايت نامه اين بازيکن است. در حالي که يک منبع آگاه و مطلع در نقل و انتقالات بازيکنان بزرگ روز شنبه به خبرنگار مهر اعلام کرد که اوساسونا پولي براي صدور رضايت نامه نکونام نمي خواهد، اما علي فتح الله زاده تاکيد دارد که اين باشگاه قرار است 700 هزار يورو بابت صدور رضايت نامه به اين باشگاه اسپانيايي بپردازد که البته هنوز اين کار را نکرده است.


اين در حالي است که جواد نکونام روز شنبه و پس از ثبت قراردادش با استقلال در مصاحبه اي تاکيد کرده تا زماني که مسئولان اوساسونا پول را دريافت نمي کردند، رضايت نامه ام را براي حضور در استقلال صادر نمي کردند. حال پرسش اين است که بالاخره اين رضايت نامه صادر شده يا نه. حرف نکونام درست است يا فتح الله زاده و يا فردي که خود را آگاه در نقل و انتقالات فوتبال اروپا مي داند؟


حتي اگر حرف علي فتح الله زاده را بپذيريم - که پذيرفتنش براي هر اهل فوتبالي کاملا غيرممکن است - که اين باشگاه براي صدور رضايت نامه نکونام 700 هزار يورو پرداخت کرده است، اين مبلغ با يورو 2 هزار و 500 توماني مبلغي حدود يک ميليارد و 750 ميليون تومان مي شود. به اين مبلغ با حالتي خوش بينانه بايد 350 ميليون تومان دريافتي جواد نکونام از استقلال را هم اضافه کرد که مبلغي حدود 2 ميليارد و 100 ميليون تومان مي شود.


علي فتح الله زاده در حالي حاضر شده اين مبلغ را براي جذب جواد نکونام هزينه کند که خودش يکي از منتقدان بزرگ محمد رويانيان براي هزينه کردن در پرسپوليس بود. ضمن اينکه باشگاه او هنوز پولي به بازيکنانش پرداخت نکرده و اسپانسر 9 ميلياردي اين باشگاه نيز قراردادش را عملي نکرده است.


اين در حالي است که استقلال درآمد زايي مشخصي هم ندارد و برخي ديگر از بازيکنان اين تيم نيز بالاي سقف قرارداد پول گرفته اند و مشخص نيست چک هاي پرتعداد اين باشگاه را چه کسي و چه زماني پاس خواهد کرد. چک هايي که هنوز برخي از آنها از فصل قبل باقي مانده و دست به دست بين بازيکنان مي چرخد!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها