کد خبر: ۶۸۴۶۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
پيروزي پرسپولیس در زمين حريف در هفته نخست رقابت‌های لیگ دوازدهم در شرایط ویژه آب و هوایی که برای فوتبالی‌ها زیاد قابل تحمل نیست برای هواداران پرسپولیس و کادرفنی این تیم بسيار ارزشمند بود.هر چند که شاگردان ژوزه مانوئل می‌توانستند بازی بهتری انجام دهند اما برتری مقابل نفت یک گام رو به جلو تا امیدواری در اردوی پرسپولیس افزایش یابد.
 
به گزارش رجانیوز، كسب اين سه امتياز قطعا دلايل زيادي دارد.به افتقاد منتقدان سرسخت پرسپولیس که در جریان فصل گذشته پس از هر ناکامی سریع روند حرکتی پرسپولیس را تحلیل می‌کردند يكي از دلایل موفقیت پرسپولیس در بازی هفته نخستش برابر نفت آبادان عملکرد گلر این تیم بود. قرمزهاي پايتخت برخلاف فصل گذشته هر توپي كه روي دروازه‌شان آمد متزلزل نشان ندادند.
 
شهاب گردان در 3-2 نوبت به تنهايي ناجي تيمش شد و به نوعي اشتباهاتش در بازي‌هاي تداركاتي را جبران كرد. او در اواخر نيمه اول يك واكنش عالي نشان داد و در نيمه دوم در موقعيتي تك به تك توپ را از روح‌الله عرب تازه وارد گرفت. قطعا ساير بازيكنان داخل زمين هم وقتي دروازه‌باني با اين آمادگي را درون دروازه خود مي‌بينند با اعتماد به‌نفس و شهامت بيشتري به دروازه حريف نزديك مي‌شوند.
 
خط دفاعي پرسپوليس هم بسيار كم‌اشتباه كار كرد. آنها به هيچ وجه كار اضافه انجام نمي‌دادند. حسين ماهيني در سمت راست و به‌خصوص با بازي‌اش در نيمه دوم تا حدود زيادي خيال هواداران را راحت كرد. سيدجلال حسيني و محسن بنگر هم نمايش قابل قبولي داشتند. بايد بپذيريم بازي اول آن هم در شرايط آب و هوايي آبادان بسيار سخت است.
 
شايد يكي از شانس‌هاي پرسپوليس و در واقع خريدهاي خوب رويانيان جذب اين دو مدافع مياني بود كه چندين سال كنار هم بازي كرده‌اند. خريدهاي جديد پرسپوليس بازي به بازي هماهنگ‌تر مي‌شوند و اين مهم به انسجام تيمي آنها كمك زيادي خواهد كرد. به‌هرحال در پايان روز اول آنها نمره قبولي گرفتند.
 
شايد اگر پرسپوليس بازي را به نفت آبادان واگذار مي‌كرد امروز انتقادهاي زيادي به چيدمان ژوزه مانوئل مي‌شد اما واقعيت اين است كه تدابير او درست بودند نه به اين دليل كه بازي را با پيروزي پشت سر گذاشتند بلكه اگر قرار بود پرسپوليس از ابتدا با تركيب هجومي به ميدان برود قطعاً با توجه به شرايط آب و هوايي پنج‌شنبه شب آبادان در دقايق پاياني بازي كم مي‌آورد.
 
به همين موضوع بازيكنان نفت هم اشاره كرده و در واقع مدعي شدند كه با اين تاكتيك غافلگير شده و انتظار چنين چيدماني را نداشتند. شايد براي آنها نيمكت‌نشيني علي كريمي آن هم تا دقيقه 67 بسيار عجيب بود اما ژوزه كه براي نيم ساعت پاياني برنامه هجومي داشت كاپيتان خود را به زمين فرستاد.
 
كريمي در همان 23 دقيقه با انرژي و توان بالا و دوندگي زياد در زمين وظايف خود را به بهترين شكل انجام داد. پاس او در دقيقه 89 كه منجر به تك گل پيروزي‌بخش پرسپوليس شد يا همكاري‌اش با ماهيني كه بعضي‌ها اعتقاد به پنالتي داشتند گوشه‌هايي از خلاقيت ذاتي او بود. به قول مجتبي محرمي براي بازيكني با قابليت‌هاي علي كريمي چند دقيقه هم كافي است تا تأثيرگذاري‌اش را به نمايش بگذارد.
 
کاپیتان سرخپوشان اگر به لحاظ روحي در شرايط مطلوبي باشد بازدهي‌اش در زمين هم به مراتب زيادتر خواهد شد. پرسپوليس اين فصل با جذب چند ملي‌پوش و در اختيار داشتن بازيكناني مثل كريمي به تيمي كامل تبديل شده است. بدون شك پيروزي در چند بازي اول شخصيت اين تيم را كامل‌تر مي‌كند.
 
با این حال برخی کارشناسان فوتبال ایران از جمله امیر حاج رضایی نوع بازی پرسپولیس را قانع کننده نداست و تاکید کرد اگر این روند برای پرسپولیسی‌ها تکرار شود آنها با مشکل رو به رو خواهند شد، اما محمد رویانیان در پاسخ به این انتقادها می‌گوید زیاد نگران نباشید چون پرسپولیس با این وضعیت متحول خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها