کد خبر: ۶۸۳۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۳۱ تير ۱۳۹۱
یک منبع سوری که نامش را فاش نکرد جزییات انفجار مقر امنیت ملی سوریه در دمشق را تشریح کرد.
مهر به نقل از روزنامه القدس العربی نوشت: یک منبع سوری که نامش را فاش نکرد گفت: انفجار در داخل مقر امنیت ملی سوریه، به سبب ماده c4  شدید الانفجاری که حجم آن از از دستگاه موبایل کوچک کمتر است، رخ داده است.

این منبع بیان کرد: این ماده به زیر میز مکان نشست مسئولان امنیتی سوریه چسبانده شده بود.

منبع فوق اعلام کرد: این ماده به وسیله یک جوان دانشگاهی که در دهه سی عمرش است و با دفتر امنیت ملی سوریه چند سالی به صورت قرار دادی  کار می کرده ، در محل کار گذاشته شده است.

این منبع بیان کرد: این فرد مورد اعتماد "هشام اختیار" رئیس دفتر امنیت ملی بوده است و از سوی دستگاههای اطلاعاتی خارجی که مقامات سوری احتمال می دهند ترکیه و اردن باشد اجیر شده است.

منبع فوق افزود: این فرد با ماده مذکور را از طریق یک واسطه وابسته به مخالفان به دست آورده و آنرا در مکان مناسب قرار داده است.

این منبع بیان کرد: این ماده پیشرفته فقط در دستگاههای اطلاعاتی پیشرفته موجود است و قابلیت مغناطیسی و انفجار از راه دور در هر زمانی که مد نظر باشد را دارد.

 روزنامه القدس العربی در ادامه می افزاید: ساختمان امنیت ملی سه طبقه است و به فاصله کمی از سفارت ترکیه(40 متر) قرار دارد و نشست فوق در سالن نشست دفتر هشام اختیار در طبقه دوم برگزار شده است.

این روزنامه بیان کرد: منبع فوق اطلاعی درباره سرنوشت جوان عامل انفجار ارائه نکرد.

وی همچنین وجود "محمد سعید بخیتان" دبیر حزب بعث، "حافظ مخلوف" و "ماهر اسد" را تکذیب کرد و افزود: این افراد را عضو تیم اداره بحران نیستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۱
۰
حالا هر کی کرده دستش درد نکنه و خدا اجرش بده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها