کد خبر: ۶۸۲۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۳۱ تير ۱۳۹۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشتار مسلمانان و جنایت در این کشور نوعی نسل کشی است و کشور‌های عربی به جای حمایت و همراه شدن با اینگونه اقدامات چنین حرکاتی را محکوم کنند.

محمد‌صالح جوکار نماینده یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در مورد کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌و‌گو می‌کرد، اظهار داشت: جنایتی که در میانمار در حال وقوع است شبیه جنایاتی است که صهیونیست‌ها در فلسطین و غزه به آن دست زدند و یک نوع نسل کشی تلقی می‌شود.

وی به سکوت مجامع بین‌امللی اشاره کرد و گفت: وقتی سازمانهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر در مورد موضع‌گیری‌های خود سلیقه‌ای عمل می‌کنند و پاسخ مناسبی نمی‌دهند سبب می‌شود تا جنایاتی مانند غزه در میانمار نیز تکرار شود.

جوکار افزود: سکوت امروز مجامع بین‌المللی، کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان آن است که آنان خواستار آرامش و تحقق حقوق بشر در دنیا نیستند و همه شعار‌هایشان شکلی و ظاهری است و مشکلاتی که برای مسلمانان در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد توسط جریان صهیونیستی هدایت می‌شود.

عضو کمیسیون امنییت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از عواملی که سبب شده تا صهیونیست‌ها آزادانه به کشتار مسلمانان بپردازند را سرسپردگی برخی کشور‌های اسلامی دانست که خود را مشغول مسایل درونی کرده‌اند که سبب آگاهی نداشتن از اینگونه مسائل شده است.

وی با اشاره به مسائل سوریه اظهار داشت: کشور‌های عربی در منطقه پشتیبان جریانی شده‌اند که در حمایت از رژیم صهیونیستی است و مصداق آن اینکه در سوریه و کشور‌هایی که انقلاب کرده‌اند و یا در حال انقلاب است، به جای آنکه بیایند تحرکات ضد اسلامی را محکوم کنند با آنان همراه می‌شوند.

جوکار تاکید کرد: مشکل صهیونیست‌ها اسلام است و کشور‌های عربی تا دیر نشده و قرعه به نام آنان نیفتاده است به جای حمایت از رژیم صهیونیستی و آمریکا به دفاع از مسلمانان در سراسر دنیا بپردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها