کد خبر: ۶۸۱۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۳۰ تير ۱۳۹۱
مسعود ده‌نمكي گفت: براي من گونه فيلم‌ها تفاوتي نمي‌كند، «اخراجي‌ها»،‌ «رسوايي» و يا مستندهايم بيان دغدغه‌هايم است كه سعي مي‌كنم به نوعي ديده شود بنابراين قالب آن ممكن است مستند،‌ طنز يا جدي باشد.
اين كارگردان در پايان فيلمبرداري چهارمين ساخته سينمايي‌اش «رسوايي» در گفت‌وگو با ايسنا، فيلم جديدش را با مضموني اجتماعي و تمي عرفاني‌-اخلاقي دانست واظهار كرد: فيلم من قصه شيخ صنعان و چيزهايي كه گفته مي‌شود نيست‌ و سعي كردم كار جديدي بسازم.

وي درباره پيش بيني‌اش از استقبال از اين فيلم،‌ گفت: شرايط امروز سينما قابل پيش بيني نيست و ريزش مخاطب به شدت محسوس است و حتي نسبت به زمان اكران «اخراجي‌هاي 3 » ريزش مخاطب بيشتر شده است و در شرايطي هستيم كه داد همه در آمده است.

اين كارگردان ادامه داد: البته بخشي از فيلم‌ها با اين مضمون چون با بودجه دولتي ساخته مي‌شده و عنوان معناگرا به آنها اتلاق مي‌شده دغدغه مخاطب نداشته‌اند اما بودجه «رسوايي» كاملا در بخش خصوصي تامين شده و به خاطر همين سعي مي‌كنيم مخاطب با آن ارتباط برقرار كند اما ديگر دغدغه ركورد ندارم.

مسعود ده‌نمكي با بيان اينكه ريسك فيلمسازي به شدت بالا رفته است‌، گفت: به هر حال بايد اميد داشت و كار كرد. البته بخشي هم به آينده بر مي‌گردد و خانواده سينما كه بدنه آن را تشكيل مي‌دهند كه رزقشان از همين توليدات است و اگر قرار باشد توليدي هم نباشد سينما دچار مشكل مي‌شود.

اين كارگردان در بخش ديگري از اين گفت‌‌وگو درباره بازيگران «رسوايي» به ايسنا اظهار كرد: سعي كرديم نوع بازي‌ها شبيه به «اخراجي‌ها» نباشد بنابراين از طيف «اخراجي‌ها» تنها شريفي‌نيا ‌، عبدي‌ و كاوياني در كار هستند كه اكبر عبدي گريم و بازي متفاوتي دارد و به فراخور فيلمنامه و كاركتري كه در نظر گرفته شده است مناسب‌ترين گزينه براي ايفاي اين نقش بود.

وي با اشاره به موضوعات انتقادي كه در آثارش مطرح مي‌شود خاطرنشان كرد: مقولاتي در جامعه ما مانند فقر و تبعات آن و آسيب‌هايي كه جامعه در معرض آن قرار دارند وجود دارد‌ كه بايد به آنها پرداخت. جنگ و دفاع مقدسي بود كه چيزهايي را اصلاح كرد پس نسل امروز چه مي‌شود و ما نسبت به قشر خاكستري جامعه چه مسئوليتي داريم؟

اين كارگردان ادامه داد: حرف‌هايي است كه درون مايه فيلم را تشكيل مي‌دهد و ديالوگ‌هاي انتقادي داريم كه شايد مورد پسند خيلي‌ها واقع نشود بنابراين سعي كرديم به جاي اينكه رو و گزنده باشد،‌ در دل داستان آورده شود تا تاثير گذار باشد.

عكس:بابك برزويه

وي در پاسخ به اين سوال كه مسعود ده‌نمكي نسبت به فيلم اولش چه تغييري كرده است‌، گفت:‌ قطعا تجربه‌اش بيشتر شده است چرا كه تجربه خيلي مهم است مخصوصا براي كساني كه تجربي وارد كار مي‌شوند. از اول هم معتقد بودم تكنيك ‌ دست يافتني است و در فرم ساختار سعي كردم تجربياتي جديد داشته باشم.

اين كارگردان ادامه داد: طي ساخت اين چهار فيلم دوربين‌هاي جديدي را تجربه كردم‌، جلوه‌هاي جديد كامپيوتري و نوع فيلمبرداري روي دست جنگي و همچنين تلفيق آدم‌هاي قديمي سينما با آدم‌هاي جديد، چيزهايي بودند كه به مرور در اين سال‌ها به دست آمد و در اين فيلم هم به لحاظ فرم نسبت به سه كار قبلي تفاوت زيادي كرده‌ايم.

وي درباره عدم حضور مديران و چهره‌هاي سينمايي در پشت صحنه اين فيلم برخلاف فيلم‌هاي قبلي‌اش گفت: خيلي‌ها خودشان دوست داشتند بيايند و ما ممانعت نمي‌كرديم كه اين به حساب سابقه من در جبهه هم بر مي‌گشت. اما فضاي اين كار متفاوت است ضمن اينكه احتياج داشتيم سرعت كار را بالا ببريم و سعي كرديم چنين حاشيه‌هايي نداشته باشيم.

ده‌نمكي خاطرنشان كرد: با پيش توليدي چهار ماهه فيلمبرداري حدود يك ماه داشتيم كه تجربه جديدي براي كاهش هزينه‌ها بود.

وي درباره اكران اين فيلم نيز اظهار كرد: بستگي به شرايط اكران دارد و شايد زودتر از جشنواره فيلم فجر آن را اكران كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها