کد خبر: ۶۸۱۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۳۰ تير ۱۳۹۱
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از تصویب افزایش 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در شورای اسلامی شهر قم و اجرای آن در آینده خبر داد.

حسن بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به نرخ کرایه‌های تاکسی اظهار کرد: افزایش 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی از مصوبه‌های شورای شهر بوده که پس از رد شدن در فرمانداری قم، برای پیگیری به کمیته حل اختلاف استان قم ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اعضای کمیته حل اختلاف گفت: کمیته حل اختلاف متشکل از رئیس شورای شهر قم، استاندار، مدیرکل دادگستری و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم به اهمیت نظارت بر اجرای نرخ کرایه‌های مصوب اشاره کرد و افزود: سازمان تاکسیرانی باید پس از اعلام نرخ کرایه‌های تاکسی به نظارت و کنترل قیمت‌ کرایه‌ها بپردازد.

وی عنوان داشت: به طور معمول پس از هر افزایش نرخی نظارت‌ها افزایش پیدا کرده و پس از مدتی نظارت‌ها افت پیدا می‌کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: وظیفه شورای شهر تصویب نرخ کرایه‌های شهری بوده، ولی ابزار نظارتی برای عمل بر نرخ کرایه‌ها محدود است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره تعدیل نرخ کرایه‌های اتوبوس گفت: افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌های اتوبوس در شورای اسلامی شهر قم مصوب شده که پس از رد در فرمانداری برای پیگیری به کمیته حل اختلاف ارجاع داده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: افزایش منطقی کرایه‌ها باید تصویب شود، زیرا در صورت عدم تصویب به افزایش ناگهانی نرخ کرایه‌ها منجر می‌شود.

وی عنوان داشت: به ازای هر اتوبوس سال گذشته 2 میلیون تومان یارانه به منظور حمایت از رانندگان اتوبوس تعلق گرفت که این میزان با توجه به افزایش قیمت تجهیزات اتوبوس‌ها ناچیز است.

این تصمیم‌گیری در حالی اتخاذ شده است که رانندگان تاکسی در قم فارغ از هر قید و بندی هر از چندگاهی به صورت خودجوش قیمت کرایه‌ها را افزایش داده و بدون اینکه کوچک‌ترین ترس و واهمه‌ای از نظارت‌ها داشته باشند، نسبت به اخذ کرایه اضافی از مسافران اقدام می‌کنند.

گفتنی است رانندگان تاکسی در قم بعد از اینکه نرخ‌های جدید اعلام شود بازهم نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کرده و هزینه‌ای مضاعف بر مردم تحمیل می‌کنند.

ضعف در سیستم نظارت در تاکسیرانی قم بسیار مشهود است و تمام کسانی که در هسته مرکزی شهر بخواهند از تاکسی استفاده می‌کنند قطعا تاکسی‌های خالی را مشاهده کرده‌اند که فقط دنبال مسافر دربستی بوده و از سوار کردن دیگر مسافران خودداری می‌کنند.

جا دارد شورای اسلامی شهر قم در کنار تصمیم گیری برای افزایش نرخ کرایه تاکسی، طرحی ارائه کند که نظارت بر روند خدمت رسانی تاکسی‌ها بهبود یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۵۱
۱
یعنی چه ؟
همین طور نرخ کرایه های قم بالا هست شما هم بیشترش کنید
تو این گرونی به مردم رحم کنید تا خدا بهتون رحم کنه.
پاسخ
تاکسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
رانندگان تاکسی هم تو این گرونی زندگی می کنند و شما هم هیچ وقت با 50تومان یا 100تومان هیچ وقت فقیر نمییشید
پاسخ
هدف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
برو بابا دلت خوشه. كي ميگه با 50 تومان يا 100 تومان هيچ وقت فقير نميشيد.
ميشه بگي پس با چقدر آدم فقير ميشه جناب پولداررررررررررررررررررر
راننده هاي تاكسي همينطور بي ربط و زياد پول مفت از مردم ميگيرن
اگه خيلي واستون زور داره از تاكسي متر استفاده كنيد كه هيچ وقت اين كارو نمي كنيد
پاسخ
مجید
UNITED STATES
۱۲:۳۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام این همه تاکسیرانها از حقوق خود دفاع میکنند،درست،اما چه کسی از قشر ضعیف جامعه که منبع درآمدشان همان کارگری است دفاع کند،تا تقی به توقی میخورد همه چیز برای ما گران میشود ما چه چیزی را برای که گران کنیم تا بتوانیم پاسخ گوی این هزینه ها باشیم،محاسبات که یکطرفه نیست دو طرفه است،دخل و خرج باید با هم بخواند.
از طرفی بعضی از همین رانندگان تاکسی مظلوم نما در جای خودش مردم را چنان سرکیسه میکنند که نگو، یا با هم تبانی میکنند تا با قیمت بالا مسافر جابجا بکنند،بنده نمونه آن را در میدان 72تن دیده ام، از طرفی سازمان محترم چه نظارتی بر روی تاکسیرانها دارد،ولذا شماها که مسئولید فردای قیامت باید پاسخگوی قشر ضعیف جامعه باشید.
انشاءالله خداوند کمک کند تا خادم خوبی برای مردم باشیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها