کد خبر: ۶۸۱۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۷     ۲۷ آبان ۱۳۸۹
در مصر که یکی از بزرگترین متحدین منطقه‏ای آمریکاست، یک دانشجوی الازهر که 4 سال را به جرم توهین به مبارک در زندان گذرانیده بود، پیش از آزادی مورد ضرب و شتم شدید زندانبانان قرار گرفت.
به گزارش سرویس بین‏الملل شبکه ایران، در حالی که غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا انواع اتهامات را به‏خاطر آنچه نقض حقوق بشر می‏خوانند، متوجه ایران می‏کنند، در مصر که یکی از بزرگترین متحدین منطقه‏ای آمریکاست، یک دانشجوی الازهر که 4 سال را به جرم توهین به رییس‏جمهور مادام‏العمر مصر در زندان گذرانیده بود، در هنگام آزادی مورد ضرب و شتم شدید زندانبانان قرار گرفت.
"عبدالکریم نبیل" وبلاگ‏نویس 26 ساله که چهار سال از عمر خود را پشت میله‏های زندان گذرانیده است، پس از پایان محکومیت و در حالی که زمان ترخیصش فرارسیده بود، با مشت و لگدهای زندانبانان به سوی منزل بدرقه شد.
وی اولین شخصی محسوب می‏شود که در مصر به جرم وبلاگ‏نویسی به زندان افتاده است.
سازمان عفو بین‏الملل در اقدامی فرمایشی از دولت حسنی مبارک، رییس‏جمهور مادام‏العمر مصر خواسته است تا به این موضوع رسیدگی کند اما مبارک طی 29 سال حکومت خود نشان داده که با تکیه بر آنچه "قوانین شرایط اضطرار" خوانده می‏شود، هیچ ارزشی برای حقوق مدنی شهروندان خود قائل نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها