کد خبر: ۶۸۰۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۹ تير ۱۳۹۱
مشرق، هفته ای را که پشت سر گذاشتیم برای ورزش ایران هفته کم حاشیه ای به شمار می رود چه در فوتبال و چه در ورزشهای دیگر. قصه اعزام المپیکی های تیراندازی با کمان که ماههاست ادامه دارد اواخر این هفته با اعلام رسمی علی آبادی که با موافقت عباسی وزیر ورزش همراه بوده به پایان رسید و سرانجام وزارت ورزش از مواضع خود کوتاه آمد و میلاد وزیری و زهرا دهقان را به عنوان نمایندگان المپیکی ایران معرفی کرد و قرار شد کریم صفایی هم به عنوان سرپرست موقت فدراسیون همراه تیراندازان به لندن برود.
از دیگر اتفاقات مهم این هفته می توان به مراسم بدرقه کاروان المپیکی ایران و خبر خوش احمدی نژاد به المپیکی ها، بدون تیم ماندن بهداد سلیمی در لیگ وزنه برداری و قهرمانی کاتای ایران در آسیا پس از 23 سال و کسب اولین مدال کاراته بانوان در آسیا اشاره کرد.

مهمترین رویدادهای ورزشی این هفته را با هم مرور می کنیم:

جمعه 91/4/23

تیم ملی والیبال از سد قهرمان آفریقا گذشت
تیم ملی والیبال عصر جمعه در دیداری تدارکاتی توانست قهرمان آفریقا را شکست دهد. در این دیدار شاگردان ولاسکو  با نتیجه 3 بر یک با امتیازهای 25بر22، 25بر16 و 25 بر 23 از پیش رو برداشتند و تنها گیم سوم را با حساب 23 بر25 به حریف واگذار کردند.

شنبه 91/4/24

کریم صفایی رئیس موقت فدراسیون تیر و کمان ایران شد
در پی نامه دبیرکل فدراسیون جهانی تیر و کمان به کمیته ملی المپیک ایران، کریم صفایی به عنوان رئیس موقت فدراسیون منصوب شد.
سرانجام فدراسیون جهانی تیر و کمان وارد ماجرای فدراسیون ایران شد و شنبه در نامه ای رسمی، نتایج تحقیقات و بررسی های خود را اعلام کرد که حکایت از بازگشت کریم صفایی به عنوان رئیس فدراسیون داشت. در این نامه، عنوان شده که برکناری کریم صفایی از ریاست فدراسیون بدون برگزاری مجوع عمومی بوده و این موجب نقض "استقلال ورزش" شده است. همین نیز مورد اعتراض قرار گرفته که در حقیقت، از منظر فدراسیون جهانی، دخالت دولت در امور ورزش به شمار رفته است.
در پی این نامه افشارزاده واکنش نشان داد و این نامه را دوپهلو خواند.  صفایی در خصوص صحبت‌های افشارزاده مبنی بر دوپهلو بدون نامه فدراسیون جهانی تأکید کرد: کجای این نامه دو پهلو است؟ برای افشارزاده متأسفم که تعلیق را جدی نگرفته است. نامه فدراسیون جهانی به صراحت بر بازگشت من تأکید کرده است و نمی‌توانستند صریح‌تر از این اعلام کنند.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی شنبه
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی شنبه 24 تیر 91 به اخبار آخرین روز نقل و انتقالات و پیوستن نکونام به استقلال اختصاص داشت.



احتمال عدم حضور پرسپولیس در لیگ برتر
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از سفرش به قم و عدم شرکت این تیم در لیگ در ماه مبارک رمضان در صورت اجازه علما خبر داد و عنوان کرد: در هفته جاری نزد علمای قم مشرف خواهم شد و پس از ارائه توضیحات در صورت تاکید این عزیزان و اجازه آنها،‌ در ماه مبارک رمضان در لیگ برتر شرکت نخواهیم کرد.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره به اينكه بسياري از مراجع تقليد از برگزاري ليگ برتر در ماه مبارك رمضان انتقاد كرده‌اند گفت: روز گذشته آيت الله استادي امام جمعه قم فرمايشاتي داشتند و از مديران باشگاه‌ها خواستند كه باشگاه‌هايشان را در رقابت‌هاي ليگ در ماه رمضان شركت ندهند و من خواستم اولين كسي باشم كه براي اين كار اعلام آمادگي مي‌كنم. همين جا هم مي‌گويم كه حاضر نيستيم وقتي علما و مراجع به برگزاري بازي‌ها در ماه رمضان انتقاد دارند، ما حتي به قيمت از دست دادن امتياز در ليگ شركت كنيم.
آیت اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات رویانیان مبنی بر رفتن نزد علما برای شرکت نکردن در لیگ برتر در ماه رمضان اظهار داشت: رویانیان مختار است هر کاری که صلاح می داند انجام دهد. ما هم اجازه خودمان را از علما گرفته ایم که بازی ها را برگزار کنیم. این نظر شخصی رویانیان است و نظر هر کسی هم محترم است. ما لیگ را طبق اعلام قبلی از پنجشنبه هفته جاری آغاز می کنیم.

افتتاح خانه کشتی پهلوان منصور برزگر با حضور قالیباف
مراسم افتتاحیه خانه کشتی پهلوان منصور برزگر عصر شنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد و از پیشکسوت کشتی کشور تقدیر به عمل آمد.



درگیری شدید در مسابقات جودوی تهران
در پایان این مسابقات درسالن شهیدافراسیابی تهران اعضای دو تیم كه رقابت نزدیكی با هم داشتند و در حین رقابت نیز با هم درگیری لفظی داشتند، با یكدیگر به زد و خورد پرداختند. این ورزشكاران در پایان مسابقات از سالن شهید افراسیابی خارج شده و زد و خورد شدیدی را آغاز كردند كه در آن چند جودوكار جوان با آسیب دیدگی های مختلف و شدیدی روبرو شدند.

یکشنبه 91/4/25

محرومیت موقت 4 داور سرشناس از قضاوت
 رضا غیاثی عضو كميته‌ داوران فدراسيون فوتبال با بيان اين كه ملاك قضاوت داوران در ليگ برتر گذراندن تست آمادگي جسماني است، گفت: يد الله جهانبازي، البرز حاجي پور، هدايت ممبيني، ساعدي، حاجي ملك، اسدي و سيفي آذر نتوانستند تست آمادگي جسماني را با موفقيت پشت سر بگذارند. همچنين سيعد مظفري زاده به دليل جراحي پاي خود اصلا در تست شركت نكرد.

امیر عابدزاده به پرسپولیس پیوست
امیر عابد‌زاده امروز در جلسه‌ای با رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شرکت و با عقد قراردادی سه ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. وی پسر احمدرضا عابدزاده است و سابقه بازی در لیگ آمریکا را دارد. عابدزاده از فردا در تمرینات پرسپولیس شرکت خواهد کرد.



موافقت مراجع با برگزاری لیگ بعد از افطار
کفاشیان درباره صحبت‌های رویانیان مبنی بر اجازه گرفتن از علما برای بازی در ماه رمضان گفت: پیش از این نظر اکثر علما را گرفته‌ایم. خودم نزد آیت‌الله مکارم شیرازی رفتم و به ایشان همه مسائل را توضیح دادم و ایشان گفتند برگزاری مسابقات بعد از افطار مانعی ندارد.علما تاکید کردند برگزاری مسابقات بعد از افطار مشکلی ندارد.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی یکشنبه
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی یکشنبه 25 تیر 91 به صحبتهای رویانیان در خصوص احتمال شرکت نکردن پرسپولیس در لیگ در ماه رمضان و عکس یادگاری قلعه نویی و جباری با هم  اختصاص داشت.



فسخ قرارداد حق پخش تلویزیونی فدراسیون فوتبال با صداوسیما
علی کفاشیان در نشست کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص مذاکرات فدراسیون با صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: با صدا و سیما دو قرارداد سه ساله بسته بودیم که سال گذشته قرارداد اول به پایان رسید و قرارداد سه ساله دوم را امضا کردیم اما با توجه به اینکه صدا و سیما به تعهدات مالی خود عمل نکرد، ما هم طبق بند قراردادی که وجود داشت، قراردادمان را فسخ کردیم.

7 مدال جودوکاران ایران در بازی‎های دانش آموزان آسیا
تیم جودو اعزامی به بازی‎های دانش آموزان آسیا در روسیه یکشنبه گذشته در حالی به کار خود در این مسابقات پایان داد که در مجموع صاحب 7 مدال شد. جودوکاران ایران در این رقابت‎ها به 3 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز دست یافتند.

دوشنبه 91/4/26

نایب قهرمانی ایران در کاراته‌ جوانان آسیا
 در پایان روز دوم رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان تیم ایران به سه مدال طلا، دو نقره و هشت برنز در رده سنی جوانان دست یافت. در این دوره از مسابقات 249 ورزشکار از 25 کشور در شهر تاشکند ازبکستان به مدت دو روز به رقابت پرداختند که در مجموع دو رده سنی نوجوانان و جوانان ژاپن با 15 مدال (11مدال طلا، دو نقره و دو برنز) بر سکوی اول آسیا ایستاد.


کسب اولین طلای بانوان آسیا برای ایران
برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا کاراته‌کار تیم ملی بانوان توانست به نشان طلا دست پیدا کند. در این دوره از رقابت‌ها که با شرکت 254 کاراته کا از 26 کشور در تاشکند و در رده سنی بزرگسالان آغاز شده است، نسرین دوستی در وزن 50- کیلوگرم مبارزات خود را با پیروزی 6 بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد. دوستی بعد از شکست این حریف در گام دوم کاراته کای مالزیایی را 4 بر یک برد تا در نیمه نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی، قهرمان آسیا در سال 2011 برود. در مبارزه سوم دوستی موفق شد حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کند و به فینال راه یابد.کاراته کای کشورمان در فینال نماینده ژاپن را با نتیجه 10 بر 3 شکست داد تا به نخستین مدال طلای بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا دست یابد.


اخراج 3 بازیکن از اردوی تیم ملی والیبال
تیم ملی والیبال کشورمان با درخواست ولاسکو بدون سه بازیکن خود یعنی محمد موسوی، علیرضا مباشری و یاشار شاهینی به روسیه رفت. این 3 نفر که به همراه 10 بازیکن اعضای تیم ملی والیبال ایران را برای انجام مسابقه دوستانه با روسیه و شرکت در جام واگنر لهستان تشکیل می دادند به علت بی انضباطی از همراهی تیم ملی در سفر به روسیه و لهستان محروم شدند.

قهرمانی ایران و ظهور نسل طلایی فوتسال
 تیم ملی فوتسال زیر 17 سال کشورمان در فینال مسابقات فوتسال جام جهانی کوچک، با نتیجه 6 بر 3 از سد تیم برزیل "ب" عبور کرد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی دوشنبه
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی دوشنبه 26 تیر 91 به قرارداد 3 ساله امیر عابدزاده با پرسپولیس و خبرهای ضد و نقیض از ثبت قرارداد مانوئل ژوزه و قرارداد داخلی نکونام با استقلال اختصاص داشت.




شعار کاروان ایران در المپیک 2012 لندن
مجمع کمیته ملی المپیک بعدازظهر امروز دوشنبه در محل آکادمی ملی المپیک و با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، حمید سجادی و مرضیه اکبرآبادی معاونان وی، همراه با محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک برگزار شد. خبرنگاران با وجود دعوت شدن به حضور در مجمع از شرکت در آن منع شدند. در این جلسه اعضاء مجمع تصویب کردند تا کاروان ایران با نام امید، همت و اقتدار در المپیک لندن شرکت کند.

فحاشی و سنگ پرانی در دیدار دوستانه تیم ملی جوانان و سپاهان
 تیم فوتبال جوانان کشورمان عصر دوشنبه در دیداری تدارکاتی برابر تیم سپاهان به میدان رفت و درحالیکه با نتیجه 4 بر 2 از میزبانش پیش بود، به دلیل فحاشی هواداران سپاهان به کادرفنی و بازیکنان این تیم و همچنین حضور تعدادی از آنها در زمین و سنگ پرانی و حمله به محمدی سرمربی و فنایی مربی‌ دروازه‌بان‌های تیم جوانان ناچار به ترک زمین شد.

سه شنبه 91/4/27

انتخابي كه صداي پيشكسوتان را درآورد
تعدادي از پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس با انتقاد از انتخاب سعيد شيريني به عنوان سرپرست اين تيم گفتند بهتر بود يكي از بازيكنان قديمي باشگاه براي اين سمت انتخاب مي‌شد.
سعيد شيريني كه پيش از اين معاون اجرايي باشگاه پرسپوليس بود، دوشنبه با حضور در هيات فوتبال قرارداد خود را به عنوان سرپرست تيم ثبت كرد. اين در حالي است كه پيش از اين عنوان شده بود شيريني تا انتخاب سرپرست اصلي به طور موقت در كنار تيم خواهد بود تا كارها را انجام دهد. درباره انتخاب شيريني به عنوان سرپرست جديد پرسپوليس چند تن از پيشكسوتان و بازيكنان قديمي اين باشگاه صحبت كرده اند که می توانید از اینجا بخوانید.

کاتای ایران پس از 23 سال طلایی شد
تیم کاتای مردان ایران با غلبه بر اندونزی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از 23 سال مدال طلا کسب کرد. در ادامه یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان که با حضور 254 کاراته‌کا از 26 کشور در تاشکند پی‌گیری می‌شود، تیم کاتای مردان ایران با ترکیب احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو در فینال این مسابقات موفق شد تیم اندونزی را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی سه شنبه
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی سه شنبه 20 تیر 91 به حضور سرزده مایلی کهن در تمرین استقلال و خبرهایی از قرارداد بستن یا نبستن مجیدی با استقلال و پخش نشدن لیگ برتر از تلویزیون و قرارداد 3 ساله معدنچی با پرسپولیس اختصاص داشت.



قهرمان سنگین وزن و قویترین مرد جهان در لیگ ایران تیم ندارد
مسابقات وزنه برداری لیگ برتر باشگاه‌های کشور از سه شنبه گذشته با حضور هفت تیم  ملی حفاری اهواز، مناطق نفت خیز جنوب، عقاب (نیروی هوایی) همدان، نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی، شرکت بنادر کرمانشاه و فارس آغاز شد.  این در حالی است که بهداد سلیمی، قهرمانی دسته سنگین وزن جهان عضو هیچ یک از این تیم‎ها نیست. سلیمی دلیل بدون تیم ماندنش را قبول نکردن درخواست 60 میلیونی دانست!

قهرمان سنگین وزن جهان در لیگ ایران تیم ندارد


لیگ برتر ایران،هجدهمین لیگ برتر جهان
در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان، لیگ برتر ایران هجدهمین پیکارهای ممتاز جهان و دومین لیگ آسیا شناخته شد.
در شرایطی که از امروز (پنج‌شنبه) دوازدهمین دوره لیگ برتر ایران ‌آغاز می شود این مسابقات با امتیاز مشترک 280 با اروگوئه، از سوی فدراسیون جهانی‌ آمار و تاریخ هجدهمین لیگ ممتاز جهان اعلام شد. این عنوان در رده‌بندی 122 لیگ ممتاز جهان در سال جاری میلادی و تا تاریخ 10 جولای(20 تیرماه) از آن ایران شده است.

عدم توافق صدا و سیما و فدراسیون بر سر پخش مستقیم فوتبال
در جلسه ای که با حضور پورمحمدی رئیس شبکه 3، تقدس‌نژاد معاون امور مالی و اداری سازمان صدا و سیما،‌ آقازمانی رئیس گروه ورزش شبکه 3، آیت‌اللهی نائب رئیس فدراسیون فوتبال و نماینده شرکتی که با فدراسیون برای پخش مسابقات قرارداد بسته، تشکیل شد. مدیران صدا و سیما تاکید کردند که رئیس این سازمان فقط با افزایش یک میلیارد تومانی مبلغ حق پخش تلویزیونی آن هم برای دو فصل (هر فصل 500 میلیون تومان) موافقت کرده است اما مسئولان فدراسیون فوتبال چنین پیشنهادی را نپذیرفتند و در نهایت این جلسه بدون نتیجه خاتمه یافت. مسئولان صدا و سیما نیز اعلام کردند در صورت پافشاری فدراسیون مسابقات لیگ برتر پخش نمی‌شود و تنها به صورت زیرنویس نتایج آن اعلام خواهد شد.

چهارشنبه 91/4/28

بدرقه المپیکی‎ها با حضور رئیس جمهور
مراسم بدرقه ورزشکاران کاروان ورزشی ایران سه شنبه شب در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان و با معاونان وی  همراه با محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، دیگر مسئولان این کمیته و ورزشکاران المپیکی از شرکت کنندگان در این مراسم بودند که در فاصله یک هفته مانده به آغاز سی‎امین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. حضور سرزده محمود احمدی‎نژاد، رئیس جمهور یکی از اتفاقات این مراسم بود.

خبر خوش رئیس جمهوری برای المپیکی‎ها
محمود احمدی نژاد که به صورت سرزده در مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران شرکت کرده بود، خطاب به وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزشکارانی که من اسامی آنها را در فهرست اعزام به لندن می‎بینم کسانی هستند که با مدال باز می‎گردند. بنابراین از حالا جیب‎های خود را پر از پول کنید. ضمن اینکه پاداش‌ها را قبل از اعزام دو برابر کنید تا ورزشکاران بتوانند با روحیه بهتر رقابت‎های خود را برگزار کنند.


مراسم بدرقه کاروان المپیکی ایران با حضور سرزده رئیس جمهوری برگزار شد

کاراته کاران ایران نایب قهرمان آسیا شدند
یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که با حضور 254 ورزشکار از 26 کشور در تاشکند جریان داشت، چهارشنبه گذشته در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران با کسب 11 مدال طلا، 7 مدال نقره و 16 مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم ژاپن با 17 مدال طلا، 5 مدال نقره و 5 مدال برنز قهرمان شد. قزاقستان هم عنوان سوم این رقابت‎ها را از آن خود کرد.

سفر تیم ملی والیبال به لهستان پس از دو شکست در روسیه
تیم ملی والیبال پس از برگزاری دو دیدار تدارکاتی در روسیه که در هر دو دیدار هم متحمل شکست 3 بر 2 و 3 بر یک شد، چهارشنبه گذشته از مسکو عازم لهستان شد تا در رقابت‎های جام واگنر این کشور شرکت کند. مسابقات جام واگنر از روز جمعه آغاز می‏شود. تیم ملی والیبال که برای شرکت در رقابت‏های کاپ آسیا و انتخابی لیگ جهانی آماده می‏شود پس از سفر به روسیه در تهران برگزار کننده سه دیدار برابر تیم ملی تونس بود که در هر سه دیدار هم صاحب برتری شد. 

بازگشت دو المپیکی ایران در دقیقه 90
پس از اینکه کریم صفایی از ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان برکنار شد و محمدعلی شجاعی سرپرست این فدراسیون شد، وی میلاد وزیری و زهرا دهقان، دو ورزشکار المپیکی که در اعتراض به تغییرات ایجاد شده از حضور در تمرینات امتناع کرده بودند را کنار گذاشت و ساره احمدی و نادر منوچهری را به جای آنها برای اعزام به لندن معرفی کرد. این در حالی است که در مراسم بدرقه کاروان المپیک، از وزیری و دهقان برای اعزام به بازی‎های المپیک نام برده شد. البته گفته می‎شود تصمیم نهایی در این زمینه امروز پنجشنبه گرفته می‏شود اما در هر صورت شجاعی در واکنش به معرفی وزیری و دهقان به عنوان المپین‌های تیراندازی با کمان ایران، قید سفر به لندن را زد.

 

موافقت AFC با حذف جام حذفی ایران
با وجودیکه طی سال‌های اخیر قهرمان رقابت‌های فوتبال جام حذفی، تعیین کننده یکی از سهمیه آسیایی ایران بود، فدراسیون فوتبال در نظر دارد برگزاری این مسابقات را از تقویم سالیانه حذف کند. البته اجرای این پیشنهاد یا منتفی شدن آن منوط به تائید یا مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بود که مقامات این کنفدراسیون با اظهارنظر خود عملا  توپ را به زمین ایران انداختند.
آنها در نشستی که روز چهارشنبه در مقر این کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، حذف جام حذفی از تقویم رقابت‌های فوتبال ایران را برعهده فدراسیون فوتبال گذاشتند. یعنی فدراسیون ایران که رقابت‌ها را برگزار کند یا نه. ضمن اینکه برای معرفی سهمیه هم معیار و ملاک تصمیم فدراسیون فوتبال ایران و معرفی از سوی این فدراسیون به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.

تیتر برتر روزنامه های ورزشی چهارشنبه
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی چهارشنبه 21 تیر 91 به بن بست رسیدن مذاکرات فدراسیون فوتبال و صدا و سیماو پخش نشدن لیگ برتر از تلویزیون و خبرهایی از استقلال و پرسپولیس اختصاص داشت.


 پس از مخالفت IOC و تعليق قايقراني و تهديد به تعليق تيروكمان ايران از سوي فدراسيون‌هاي جهاني، پس از رايزني و گفت‌وگوهاي متعدد مسئولان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك و پيگيري‌هاي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي، محمد عباسي وزير ورزش و جوانان با اعزام روساي فدراسيون‌هاي بركنار شده (دنيامالي و صفايي) به همراه المپيكي‌هاي قايقراني و تيروكمان به بازي‌هاي 2012 لندن موافقت كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها