کد خبر: ۶۷۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۲۵ آبان ۱۳۸۹
به گزارش 598 به نقل از بولتن، کراوات اسلامی، ابداع یک ایده پرداز ایرانی که با الهام از شمشیر ذوالفقار امام علی (ع) طراحی و به حدیث قدسی «لافتی الاعلی لاسیف الا ذوالفقار» مزین است، در اداره ثبت مالکیت های صنعتی ایران به صورت اظهار نامه ثبت شده است.

مخترع این طرح آقای همت کمیلی می گوید: طرح کراوات اسلامی بر اساس این واقعیت که در جوامع اسلامی و به ویژه در درکشور ما، بسیاری از علمای اسلامی ومراجع عظام استفاده از کراوات را به دلیل مشابهت ظاهری با غیر مسلمانان جایز نمی دانند ،ارایه شده و علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری کراوات، مبتنی بر ارزشهای اسلامی است.این طرح به تائید برخی ار آیات عظام هم رسیده است.

مخترع کروات اسلامی در توضیح این کروات به خبرنگار بولتن گفت: باید توجه داشته باشیم استفاده از این کروات به هیچ وجه به معنای ترویج خشونت نمی تواند باشد به دلیل اینکه ذوالفقار امام علی(ع) هرگز در خدمت خشونت نبوده و آن شمشیر همواره برای دفع ظلم و ترویج عدالت به کار  رفته است، اذا جا دارد که ما شمشیر ذوالفقار را مقدس بشماریم و نمادی از آن بعنوان کروات اسلامی مورد استفاده قرار بدهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۲۵ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
این طرح ها بسیار میتواند ارزنده ومفید باشد....به سهم خود تشکر میکنم...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۲۵ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
چه اصراری وجود دارد که بپوشیم و بخواهیم طرح اسلامی براش بدیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۲۵ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
اولا به نظر بسیاری از علما و اهل فن اصلا شمشیر حضرت علی به این شکل نبوده است. ثانیا چه اصراری است که از هر کالای غربی یک نمونه اسلامی هم بسازیم. اول باید فلسفه کراوات را فهمید بعد به طراحی مدل های اسلامی پرداخت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۲۹ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
دوست عزيز سينماي هاليود اسلام و شيعيان را تروريست و جنگ طلب نشان مي دهد و اين طرح نيز به نوعي تاييد كننده اغراض آنان است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها