کد خبر: ۶۷۶۵۴
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۲۶ تير ۱۳۹۱
روز گذشته 25 تیر ماه 91 در دیدار اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز با آقای هاشمی رفسنجانی سخنان جالبی رد و بدل شده است
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آقای هاشمی در ابتدای این دیدار در جواب پرسش اعضای این انجمن درباره وضعیت کنونی دانشگاه‌ها و همچنین وضعیت سیاسی موجود دانشگاه‌ها وضعیت را نامطلوب خوانده و ‌میگوید:«که با ارتقای کمّی و کیفی که پس از انقلاب اسلامی در آموزش عالی کشور حاصل شده، درک عمومی مردم و به خصوص نخبگان کشور ارتقای چشمگیری حاصل کرده و روا نیست که این استعداد و توان در فضای سیاسی کشور منفعل بماند.»

این سخنان درحالی از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می شود که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و همچنین اتحادیه‌های دانشجویی در چند وقت گذشته همچون سالهای پیش همچنان پیگیر مسائل و مشکلات کشور می‌باشند.

برای اثبات این مدعی میتوان به پیگیری چند روز گذشته دانشجویان درباره مسائلی مانند "مهدی هاشمی" و ایجاد جنبش دانشجویی جدیدی برای تسریع در محاکمه جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد به نام "خیزش دانشجویی محاکمه جاسبی" که توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان ایجاد شده است اشاره کرد.

البته هیچ فعالیت خاصی حتی در سالگرد 18 تیر از سوی جریان های رادیکال حاضر در دانشگاه اتفاق نیفتاد.

آقای هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود همانند انتخابات‌های گذشته به مسائلی مانند حفظ رای مردم و قانونی برگزار شدن این انتخابات اشاره میکند و می‌گوید:«برگزاری قانونی، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آینده ریاست جمهوری، اعتماد و امید را بیش از پیش در عرصه عمومی، گروه‌ها و نیروهای وفادار به انقلاب و قانون اساسی جاری خواهد ساخت.»


http://www.ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1391-4-25/001_001_majma_d1.jpg&w=600&h=0
در چند سال اخیر و به خصوص از زمان انتخابات سال 88 بارها سخنانی اینچنین را از زبان رئیس هیئت امنای ذانشگاه آزاد شنیده‌ایم به طوری که هاشمی قبل از این دیدار نیز بارها به این مسائل اشاره کرده و برای مثال میتوان به این جمله از وی اشاره کرد که در آستانه انتخابات مجلس گذشته گفته شد که باید توجه کرد که رای آن چیزی باشد که مردم می‌خواهند!!

۲ هفته مانده به ۲ خرداد ۷۶، آقای هاشمی‌رفسنجانی (به‌عنوان رییس‌جمهور وقت) درباره‌ی احتمال تغییراتی در شمارش آرا هشدار داده بود.

وی در همایش جنجالی 30 سال قانونگذاری که در سال 87 با دعوت علی لاریجانی، رئیس مجلس و با حضور برخی چهره‌های مطرح اپوزیسیون برگزار شد، دیگر بار کوشید تا توجه افکار عمومی را به سوی ایده تقلب هدایت کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنانش در این باره گفت: اگر مردم احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت آنان بی‌اثر است و متولیانی پیدا شوند که رأی آنها را هر جوری که می‌خواهند، بخوانند آنگاه دلسرد می‌شود، چون مردم مسلمانند و هیچ وقت به کشور خیانت نمی‌کنند.

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز که به نوعی پایگاه دانششجویان تندرو در دانشگاه شیراز می‌باشند در سالهای اخیر ایجاد کننده مسائل و مشکلات زیادی مثل آشوب‌های دانشگاه شیراز در مسائل پس از انتخابات بوده اند.

افراد حاضر در این دیدار هرکدام به مسائل خاصی در این دانشگاه معروف می‌باشند؛ برای مثال چندی از این افراد از نزدیکان به علي محمد دستغيب بوده و برخی دیگر مسئولیت‌های مختلفی مانند مدیر مسئول بودن نشریات تعلیق شده را در کارنامه خود دارند.

http://www.ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1391-4-25/001_001_majma_d5.jpg&w=600&h=0


انجمن سياست شیراز در اوج فتنه با راه انداختن نشرياتي چون "جرس و فرياد و..." و دعوت از چهره هايي از جمله آرمين و... اغتشاش در دانشگاه را جلو مي برد.
در سال های گذشته نیز در تیرماه و مردادماه دیدارهای این انجمن با افرادی چون محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی صورت می گرفته است.

در حال حاضر این تشکل پل ارتباطی میان جریان های رادیکال شهرستانی و چهره های شاخص فتنه 88 هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها