کد خبر: ۶۷۵۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۶ تير ۱۳۹۱
در مجموعه ای از گزارشها به معرفی هویت واقعی برخی از مخالفان عضو شورای موسوم به شورای ملی سوریه و روابط آنها با سرویسهای اطلاعاتی غرب و کانونهای قدرت و ثروت جهانی خواهیم پرداخت.
خانم "بسمه قضمانی" مسئول دفتر اجرایی ورئیس امور بین الملل شورای ملی سوریه است و از پر سر و صداترین اعضای این شورا به شمار می رود که دائما حرفهایی از او شنیده می شود که ما با رژیم سوریه و بشار اسد مذاکره نمی کنیم و ..... قدم بعدی باید قطعنامه شورای امنیت در منشور ۷ سازمان ملل باشد که استفاده از هر اقدامی را برای حذف دولت بشار اسد مشروع می کند و......

آری کسی که خواهان مداخله نظامی گسترده خارجی در سوریه است که موجب کشتار هزاران زن و کودک بی دفاع خواهد شد کسی نیست جز این خانم عضو شورای موسوم به شورای ملی سوریه.

روزنامه "گاردین" با انتشار مطلبی به معرفی سوابق این خانم می پردازد.

خانم "بسمه قضمانی" امسال برای دومین بار در کنفرانس "بیلدربرگ" شرکت کرده بود وی که اولین بار در سال ۲۰۰۸ در این کنفرانس شرکت کرده بود تابعیتش فرانسوس معرفی شده بود، اما این بار در سال ۲۰۱۲ از تابعیت فرانسوی او صرف نظر شده و او را فردی "بین المللی" معرفی کرده بودند.

لازم به ذکر است "بیلدربرگ" نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً خصوصی و محرمانه در نقطه‌ای از جهان برگزار می ‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماما انتصابی هستند و تعداد ایشان به حدود ۱۳۰ نفر می ‌رسد. تمام اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در زمینه‌های سیاست، اقتصاد و رسانه هستند. بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندانهای سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند. اعضای گروه بیلدربرگ در کنفرانس سالیانه خود، درباره مسائل جاری سیاسی و اقتصادی جهان به صورت محرمانه با یکدیگر تبادل نظر و مشورت می‌کنند.

خانم بسمه در سال ۲۰۰۵ مدیر برنامه های همکاری بین المللی موسسه آمریکایی فورد در قاهره بوده است، سالی که در پی تنش در روابط سوریه و آمریکا در این سال که منجر به فراخوانی سفیر آمریکا از دمشق توسط دولت جرج بوش شد و از آن زمان به بعد دولت آمریکا، پولهای هنگفتی در اختیار اپوزیسیون دولت بشار اسد قرار داد.

در پی تشکیل پروژه "ابتکار اصلاحات عربی"(ARI) از سوی شورای روابط خارجی آمریکا که لابی بسیار قدرتمندی در آمریکا است، خانم بسمه به سمت مدیرت اجرایی این پروژه منصوب شد.

پروژه مذکور که تحت نظر پروژه "آمریکا – خاورمیانه" در شورای روابط خارجی آمریکا فعالیت می کند، متشکل از دیپلماتهای ارشد ، افسران اطلاعاتی و سرمایه گذاران بوده و مسئولیت آن بر عهده ژنرال "برنت اسکرکوفت" مشاور امنیت ملی سابق آمریکا بعد از هنری کسینجراست.

در سپتامبر سال ۲۰۰۵ خانم بسمه به طور تمام وقت به مدیریت پروژه "ابتکار اصلاحات عربی"(ARI) منصوب شد. در همین سال شورای روابط خارجی آمریکا نظارت مالی این پروژه را به "مرکز اصلاحات اروپا" (CER) واگذار کرد که مدیریت آن با "لرد کر" معاون شرکت عظیم نفتی "شل" است. "لرد کر" همچنین در گذشته رئیس سرویس دیپلماتیک و مشاور ارشد سابق اندیشکده انگلیسی "چتم هاوس" بوده است.

رئیس فعلی "مرکز اصلاحات اروپا" (CER) "چارلز گرنت" است که سردبیر بخش دفاعی نشریه " اکونومیست" بوده و در حال حاضر هم عضو شورای روابط خارجی اروپاست که اعضای آن متشکل از برخی صاحبان صنایع اروپا، دیپلماتها ، اساتید دانشگاهها و نخست وزیران اروپا هستند که در میان آنها نام "بسمه قضمانی" (سوری/فرانسوی) به عنوان مدیر اجراییARI به چشم می خورد.

یکی دیگر از اعضای این شورا "جورج سوروس" سرمایه دار معروف است که گفته می شود در پس پرده اکثر تغییرات سیاسی در کشورهای جهان قرار دارد.

"گاردین" می نویسد خانم "بسمه قضمانی" به طور اتفاقی و یکباره به عنوان فعال"طرفدار دموکراسی" پشت میکروفون ها قرار نگرفته است، او دارای اعتبارات دیپلماسی بین المللی زیادی است مثلا او مدیر تحقیقاتی در "آکادمی بین المللی دیپلماسی" فرانسه است. موسسه ای ظاهرا مستقل که برای توسعه دیپلماسی مدرن در جهان فعالیت می کند. موسسه ای که ریاست آن را "جین کلودیو کوسرا" رئیس سابق سرویس های اطلاعاتی خارجی فرانسه DGSEعهده دار است.

وب سایت شورای موسوم به شورای ملی سوریه محل تولد "بسمه قضمانی" را دمشق معرفی می کند، اما وی دارای روابط طولانی و گسترده مالی ، سیاسی و اطلاعاتی با قدرتهایی دارد که امروز او از آنها درخواست می کند تا به سوریه حمله کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها