کد خبر: ۶۷۵۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۶ تير ۱۳۹۱
زنداني فراري با دو برادر تبهكار دوست شد تا در نقش پليس به دزدي از توريست‌هاي خارجي دست بزند.

به گزارش ايران ساعت 2 بعدازظهر 7 آذرماه سال گذشته يك توريست خارجي به كلانتري 113 رفت و ادعا كرد دو مرد كه سوار خودروي سفيدرنگ بودند گفتند كه پليس هستند و پس از بازرسي بدني گوشي تلفن همراه، 425 دلار، 8500روپيه پاكستان و 95 هزار تومانم را دزديدند.
داديار هاشميان از شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران به تيمي از مأموران اداره 5 پليس آگاهي دستوردادکه به رديابي شكارچيان توريست‌هاي خارجي بپردازند.

كارآگاهان خيلي زود خود را در برابر توريست‌هايي از كشورهاي مختلف ديدند كه در دام تبهكاراني افتاده بودند كه در نقش پليس مبارزه با مواد مخدر و آگاهي اقدام به بازرسي بدني از آنها كرده و نقشه سرقت خود را به مرحله اجرا درآوردند.

دو تن از مسافران خارجي در تحقيقات پليسي با ادعاهاي مشابهي گفتند كه روز 12 فروردين ماه سال گذشته در حال رفتن به هتل در خيابان سميه بوديم كه يك خودروي سفيدرنگ با دو سرنشين در برابر ما توقف كرد و در حالي كه يكي از سرنشينان با ارائه كارتي كه روي آن كلمه Police نوشته شده بود، خواستار ارائه مدارك شناسايي شد ما نيز با تصور اينكه آن دو پليس هستند، كيف‌هاي خود را در اختيارشان قرار داده و آنها پس از بررسي آن، كيف‌هايمان را برگرداندند و رفتند وقتي كيف‌هايمان را نگاه كرديم ديديم 5 هزار دلار به سرقت رفته است.

تجسس‌هاي پليس نشان داد در اين سرقت‌ها، مأموران قلابي از خودروهاي مختلف پژو پارس، سمند، زانتيا و در رنگ‌هاي مختلف سفيد، سياه، نقره‌اي، خاكستري و سبزرنگ، در مناطق مختلف سطح شهر تهران بويژه در خاني‌آبادنو، ونك، چيتگر، فلسطين، تهرانسر، بهارستان، انقلاب و بازار تهران استفاده کردند كه در بيشتر تبهكاري‌ها، دزدان با شناسايي توريست‌هاي خارجي در برابر هتل‌ها، بانك‌ها و صرافي‌ها به سرقت پول دست مي‌زدند. پس از چهره‌نگاري 2 پليس قلابي، كارآگاهان مرد 47ساله‌اي به نام حسين را كه از مجرمان قديمي بوده و بارها به زندان افتاده بود و آخرين بار از زندان مرخصي گرفته و فراري شده است، دستگير کردند.

همين سرنخ كافي بود تا تيم تحقيق 2 برادر به نام‌هاي اصغر و اكبر كه همدستان زنداني فراري بودند را شناسايي كنند كه آنان نيز بارها زنداني شده اند و جالب اين كه برادر ديگرشان به نام ناصر كه 15 بار به زندان افتاده بود سال گذشته در سانحه‌اي به كام مرگ فرو رفته است.

كارآگاهان خيلي زود مخفيگاه پليس‌هاي قلابي را در مناطق مارليك، ملارد و فرديس كرج رديابي كرده و روز 11 تيرماه سال جاري در سه عمليات هر 3 را دستگير كردند و از مخفيگاه‌هايشان دلارها و پول‌هاي خارجي سرقتي و خودروهاي سمند، پرشيا و پرايد را پيدا كردند.

مسئول باند و دو برادر كه چاره‌اي جز اعتراف نمي‌ديدند در بازجويي‌ها پذيرفتند در قالب تيم‌هاي 2 تا 3 نفره به پرسه‌زني در برابر هتل‌ها پرداخته و با شناسايي توريست‌هاي خارجي با كارت جعلي‌كه در دست داشتند سراغشان رفته و به اجراي نقشه سرقت دست مي​زدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها