کد خبر: ۶۷۵۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۶ تير ۱۳۹۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان مظهر یک جریان مردمی مورد اعتماد است که هیچگونه وابستگی به جریان و طیف خاصی ندارد.

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره سالگرد تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد در راستای پاسداری قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از نهادها همچون شورای قانون اساسی در فرانسه، دیوان‌های قانون اساسی و حقوق اساسی در کشورهای غربی عملکرد موفق‌تری داشته و توانسته پس از پیروزی انقلاب در روند برگزاری انتخابات از رأی مردم صیانت کند و در مقابل زیاده‌خواهی‌های برخی افراد در کشور نقش مثمرثمری را ایفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این نهاد حافظ مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: شورای نگهبان توانسته است در اجرای صحیح قانون اساسی بر اساس شرع موفقیت قابل توجهی را داشته باشد از این رو می‌تواند الگو مناسبی برای کشورهای منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیداری اسلامی در جهان در حال رخ دادن است انتظار می‌رود این کشورها نیز برای تشکیل یک شورای این‌چنینی اقدام کند زیرا شورای نگهبان مظهر یک جریان مردمی مورد اعتماد است که هیچگونه وابستگی به جریان و طیف خاصی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها