کد خبر: ۶۷۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۳ آبان ۱۳۸۹
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز در همايش تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات در نظم و امنيت اجتماعي گفت: فناوري‌ها بر سرعت، سهولت و دقت خدمات و كارها تاثير گذاشته‌اند و اين يكي از مشخصات فناوري‌هاي نوين است.

وي اظهار داشت: در گذشته ارزاني و كيفيت در تعارض بودند اما فناوري‌هاي نوين اين تعارض را حل كردند، در حوزه فناوري اطلاعات هر چه پيش مي‌رويم علي رغم افزايش تورم با كيفيت بالا و كاهش قيمت مواجه مي‌شويم.

سردار احمدي مقدم با اشاره به مشكلات و مضرات فناوري‌هاي نوين گفت: متاسفانه اين فناوري‌ها مشكلاتي براي جامعه بشري به وجود مي‌آورند كه يكي از آنها تغيير در شيوه زندگي و كاهش تحركت است كه موجب گسترش امراض رواني و مشكلات جسمي مي‌شود.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي تصريح كرد: گسترش فناوري‌هاي نوين گروه جديدي از چالش‌ها را براي انسان به وجود آورده است كه كاهش كنترل و افزايش جرائم و بستر‌هاي آن از مهمترين چالش‌ها است.

سردار احمدي مقدم گفت: پيشرفت علم جهاني شدن مهاجرت و توسعه شهر نشيني از مولف‌هاي مهم ناامني به شمار مي‌رود و افزايش پديده جرم و بستر‌هاي آن را سرعت مي‌بخشند.

وي با بيان اينكه فناوري‌هاي نوين با اين چالش‌هاي كه دارد اما يك ضرورت محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: نقش فناوري‌هاي نوين در زندگي انسان غير قابل كتمان است و در يك مسير اجباري و يك طرفه گام برمي‌داريم و اين آبي است كه ما را با خود مي‌برد و كشور در اين زمينه زمان را هدر داده است.

سردار احمدي مقدم در ادامه افزود: نياز به شناخت تهديدات فرصت‌ها و معالجه و پيشگيري در اين حوزه داريم و اگر چاره انديشي نكنيم دچار انفعال خواهيم شد.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: قدرت‌هاي اصلي فناوري‌هاي نوين با اين پديده مشكل دارند و در آخرين سند امنيت ملي آمريكا تروريسم سايبري يك تهديد مهم تلقي شده است.

وي اظهار داشت: فناوري يك ابزار نيست، ورود فناوري تمام زير ساخت‌ها نگرش فرهنگ سازماني و مديريت بنيان‌ها و ... را متحول مي‌كند. فناوري خود را تحميل مي‌كند.

سردار احمدي مقدم گفت: 2 سال پيش كه به افغانستان سفر كردم وضعيت تلفن‌هاي همراه در كابل از وضعيت تلفن در تهران بهتر بود.

وي اظهار با برشمردن پيش نيازهاي گسترش فناوري در نيروي انتظامي، اظهار داشت: توسعه زير ساخت‌هاي علمي يكي از اين پيشن نيازها است اگر توسعه نيابيم وارد كننده خواهيم شد كه اصلا مناسب كشور نيست.

سردار احمدي مقدم افزود: در حال حاضر بسياري از زير ساخت‌هاي نيروي انتظامي بومي و علمي و توليد كننده به شمار مي‌رويم.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: اگر نيروي انساني متناسب با رويكرد جديد پيش نرود با چالش‌هاي مواجه خواهيم شد، ايجاد مديريتي يكپارچه مي‌تواند بستر ساز، پشتياني كننده و ايجاد انگيزه كند.

وي اظهار داشت: سرمايه اوليه در ايجاد فناوري‌هاي نوين تاثير گذار است و بسيار زود بازده، نصب دوربين در محور مشهد تهران موجب كاهش هزينه‌هاي مستقيم و غير مستقيم نيروي انتظامي شد.

فرمانده ناجا با انتقاد از تخصيص بودجه به تحقيقات و فناوري گفت: بايد به سختي بودجه مورد نياز تحقيقات و فناوري را افزايش دهيم اما براي ساختن ساختمان‌هاي جديد و افزايش حقوق كاركنان هيچ گونه مقاومتي را شاهد نيستيم. هنوز ضرورت نياز به تحقيقات احساس نشده است.

*1500 ميليارد تومان بودجه تحقيقات و پژوهش در برنامه پنجم توسعه

فرمانده نيروي انتظامي گفت: طي برنامه چهارم نيروي انتظامي 400 ميليارد تومان بودجه مستقيم و غير مستقيم در بخش تحقيقات و فناوري هزينه كرده است. اين ميزان در برنامه پنجم 1500 ميليارد تومان برآورد شده است.

وي اظهار داشت: توسعه دانش، پژوهش‌ فناوري و جامعه محوري، بنيان‌هاي پليس مدرن محسوب مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس فتا (پليس تبادل اطلاعات و فناوري) تا يك ماه آينده به صورت رسمي آغاز به كار خواهد كرد. رئيس جمهور نيز در اين زمينه كمك مالي كرده است كه تشكر مي‌كنيم.

سردار احمدي مقدم افزود: در بحث انگشت نگاري 20 سال طول كشيد تا فرانسوي‌ها نرم افزار و سيستم‌هاي لازم را براي ما فراهم كنند كه اين نرم افزار بعد از 3 ميليون ركورد به مشكل برمي‌خورد و هر تعمير آن 40 هزار دلار هزينه داشت. اما جوانان پژوهشگر ايراني با كمترين هزينه توانستند سيستمي را طراحي كنند كه مشكلات فرانسوي‌ها را نداشت.

* 13 پليس خارجي خواستار كمك نيروي انتظامي هستند

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد از 13 پليس ساير كشورها درخواست‌هاي در حوزه it آموزش و فناوري داريم كه علت آن اين است كه نيروي انتظامي چشم داشتي وابستگي سياسي از كشورهاي ديگر ندارد كه اين موجب استقبال مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در نيروي انتظامي بنا بر هوشمند سازي، تصميم سازي و تكنولوژي‌هاي جديد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها