کد خبر: ۶۷۱۴۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۲۴ تير ۱۳۹۱
وزير بهداشت از پذيرش تخصص پزشك خانواده در دانشگاه‌ها از مهر ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش ايسنا دكتر مرضيه وحيد‌دستجردي امروز و در مراسم افتتاح طرح پزشك خانواده در استان فارس كه با حضور معاون اول رييس جهور برگزار شد، اين طرح را زمينه‌ساز تحولي بزرگ در نظام سلامت كشور دانست و افزود: براي استمرار بخشيدن به اين طرح بايد مشوق‌هاي لازم را براي پزشكان و راهكارهاي مناسب را براي رضايت‌مندي مردم فراهم كنيم.

وي ادامه داد: براي تشويق پزشكان و ورود پزشكان به طرح پزشك خانواده مشوق‌هاي خوبي در نظر گرفته شده كه همين مشوق‌ها زمينه حضور 800 پزشك در شيراز براي پوشش طرح را فراهم كرده است.

وزير بهداشت با تاكيد بر لزوم تشكيل پرونده الكترونيك سلامت براي هر فرد در قالب اجراي طرح پزشك خانواده، گفت: تكميل اين پرونده از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه بايد به‌ صورت جدي دنبال شود.

دستجردي با اشاره به رشد نسبي حاشيه‌نشيني، حركت جامعه به‌ سوي سالمندي و مطرح شدن بيماري‌هاي غيرواگير به‌عنوان علت اصلي مرگ و ميرها، افزود: سالمندان 5 برابر بيش از ساير گروه‌ها نيازمند خدمات بهداشتي و درماني هستند و ما بايد با افزايش امكانات، انتظارات اين گروه را پوشش دهيم.

وي اجرايي شدن طرح پزشك خانواده را يك تكليف قانوني دانست و گفت: براساس مواد 3، 29 و 43 قانون، دولت و حاكميت موظف به ارايه خدمات سلامت به‌عنوان يك حق به مردم بوده و اين امور حاكميتي و غيرقابل واگذاري است.

شهامت اجراي برنامه پزشك خانواده در دولت دهم ايجاد شد

وزير بهداشت با قدرداني از آنچه همراهي‌هاي مجلس در اجرايي شدن اين تكليف قانوني خواند، گفت: در دولت دهم شهامت اجراي اين طرح ايجاد شد و اكنون هر فرد ايراني مي‌تواند يك پزشك را به‌ انتخاب خود داشته باشد؛ پزشك خانواده‌اي كه سلامت‌ محور است نه درمان محور.

دستجردي با يادآوري اينكه طرح پزشك خانواده با پيشينه‌اي 70 ساله اكنون در 40 كشور جهان اجرا مي‌شود، بالابودن سطح رضايت‌مندي مردم در جوامعي كه اين طرح اجرا شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: در نظام مبتني بر سلامت هر چه تعداد افراد سالم بيشتر باشد، درآمد پزشك و مجموعه ارايه دهنده خدمات بيشتر است. حال آنكه در نظام مبتني بر درمان هرچه تعداد بيمار و نسخه‌ها بيشتر بود، درآمدها هم بيشتر مي‌شد.

تحقق 6 هزار ميليارد تومان به موفقيت كامل برنامه پزشك خانواده منجر خواهد شد

وزير بهداشت گفت: گام آخر در اين طرح كه اميدوار هستيم تحقق پيدا كند، تامين 6 هزارميليارد تومان براي تامين هزينه‌هاي درمان‌هاي تخصصي است كه به موفقيت كامل اين طرح منجر خواهد شد و ما دعا مي‌كنيم كه منابع اين اعتبار مشخص و تامين شود و مبلغ مورد نياز در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد.

وي با تصريح اينكه بيماران در اين طرح در سطح اول هيچ هزينه‌اي را نمي‌پردازند، قرارداشتن بخش اندكي از هزينه در سطوح تخصصي و فوق‌تخصصي بر دوش مردم و خدمت‌گيران را يادآور شد و تاكيد كرد: تلاش ما در اين طرح قطع كامل رابطه مالي بيمار و پزشك است تا مسايل شومي از قبيل زيرميزي هم به‌ صورت كامل منتفي شود.

به گزارش ايسنا؛ طرح پزشك خانواده همزمان با كلان‌شهر شيراز با سيستم ويدئو‌ كنفرانس و توسط معاون اول رييس‌جمهور در شهرهاي آباده، اقليد، فيروزآباد، فراشبند و جهرم نيز آغاز شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها