کد خبر: ۶۷۱۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۲۴ تير ۱۳۹۱

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ثبت‌نام دور جدید کلاس‌های آموزش هنر و رسانه را آغاز کرد.
خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام دور جدید کلاس‌های آموزش هنر و رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت‌نام دور جدید کلاس‌های آموزش هنر و رسانه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آغاز شد.

این کلاس‌ها شامل کارگاه مبانی سواد بصری یا لذت تماشا، آموزش فیلمنامه‌نویسی، جلسات واقعیت ـ هنر(مضامین دراماتیک حوزه انقلاب اسلامی)، آموزش تصویربرداری مقدماتی، آموزش تدوین مقدماتی و مکالمه عربی است.

مهلت ثبت نام تا تاریخ 20 مرداد است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای www.rahmag.ir مراجعه و با پرکردن فرم کلاس مربوطه و ارسال آن به رایانامه amoozesh@rahmag.ir  ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

بر اساس اعلام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی محتوای کلاس‌های این دتفر به شرح زیر است:

 

«مبانی سواد بصری» بررسی می‌کند هنر برای اینکه جنبه ارتباطی داشته باشد، دارای یک سری قواعد و اصولی است که باعث می‌شود آثار هنری مورد فهم مخاطب قرار بگیرد.

در کلاس سواد بصری که ترم گذشته در دفتر مطالعات برگزار شد،  مباحثی چون قاب‌بندی و بررسی کلیه قاب‌های ممکن، فیزیولوژی چشم و نحوه دریافت و ادراک تصویر و ایده و پرورش ایده در تصویر و پردازش آن ارائه و بررسی شد.

کارگاه مبانی سواد بصری نیز که در ادامه کلاس مبانی سواد بصری برگزار خواهد شد، ضمن مروری مختصر بر مباحث دوره پیش به بررسی و کاربرد این اصول در نمونه‌های مشهور تاریخ سینما و همچنین بررسی و نقد آثار تولید شده توسط هنر جویان می‌پردازد.

سلسله جلسات هنر ـ واقعیت با هدف فراهم آوردن دست مایه‌ها و مضامین دراماتیک و انتقال این مضامین برای تسهیل تولید آثار ادبی، سینمایی، مستند، تجسمی و ... برگزار می‌شود. در این جلسات که با حضور اساتید حوزه‌های مختلف با محوریت انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، با پاسخگویی به فقر محتوایی فعالان این حوزه‌ها، در ارتقای آثار تولید شده در این زمینه موثر باشد.

آموزش فیلمنامه نویسی در دو بخش آموزش و کارگاهی برگزار خواهد شد. در باب آموزش سرفصل‌هایی شامل: در آمدی بر فلسفه هنراسلامی و بررسی غایت فیلمنامه نویسی اسلامی، ویژگی‌های فیلمنامه‌نویس مسلمان و چگونگی تحقق آن، ایده و پرورش ایده در فیلمنامه و سیناپس فیلمنامه ارائه خواهدشد. بعد از این چند جلسه آموزش گزینشی صورت گرفته و هنرجوها در قالب گروه‌های دو یا چند نفره با یک استاد به صورت کارگاهی و شخصی به بحث و بررسی پیرامون نوشتن فیلمنامه می‌پردازند.

طرح درس کلاس آموزش تصویربرداری مقدماتی در 10 جلسه تدارک دیده شده است. مباحث این دوره شامل، آشنایی مقدماتی با دوربین‌های تصویربرداری، قواعد و اصطلاحات عمومی در تصویربرداری، آشنایی با کادر و اصول اولیه کادر بندی و کار با برخی دوربین‌های حرفه‌ای است.

طرح درس کلاس آموزش تدوین مقدماتی برای 12 جلسه در نظر گرفته شده است، مباحث این دوره شامل آشنایی با اصول اولیه تدوین، اصول اولیه کارگردانی، زیبایی‌شناسی تدوین و  آشنایی و کار با نرم افزار ادیوس(EDIUS) است.

کلاس آموزش مکالمه عربی در ترم‌های مقدماتی مبتنی بر طرح درس کانون زبان ایران و کتاب صدی‌الحیات است. منتها در ادامه و بعد از طی مباحث مقدماتی، به سمت دوره های تخصصی رسانه‌های دیداری و نوشتاری هدایت می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها