کد خبر: ۶۷۱۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۴ تير ۱۳۹۱
سناریو بازداشت ایرانیان در آمریکا ادامه دارد
دولت آمریکا پس از ناکامی در اجرای فشارهای سیاسی و طرح تحریم های اقتصادی ، بدنبال تسویه حساب با اتباع و شهروندان ایرانی است
«ندای انقلاب» ، دولت آمریکا پس از ناکامی در اجرای فشارهای سیاسی و طرح تحریم های اقتصادی ، بدنبال تسویه حساب با اتباع و شهروندان ایرانی است.
به گونه ای که پس از بازداشت غیر قانونی شهرزاد میرقلی خانی و دکتر عطاردی و نیز محرومیت شهروندان ایرانی الاصل مقیم آمریکا از امکانات و حقوق شهروندی همینک دولت این کشور بازرگانان و تجار ایرانی را مورد هدف قرار داده است.
در این راستا روز پنج شنبه رسانه های بین المللی خبر دستگیری فردی به نام سعید طالبی را منتشر کردند که ملیت ایرانی دارد. وی روز چهارشنبه هنگامی که از فرودگاه جان اف کندی نیویورک قصد ورود به خاک آمریکا را داشته بازداشت شده است.
دولت آمریکا این تبعه ایرانی را متهم کرده که در سال ۲۰۱۱ تلاش کرده قطعاتی صنعتی (البته غیر نظامی) ساخت آمریکا را از طریق شرکت های آمریکایی به دوبی و از آنجا به شرکت های پتروشیمی در ایران بفرستد.
این درحالیست که دولت آمریکا مدتهاست کمیته ی مشترکی از اعضای دادستانی و دفتر صادرات وزارت بازرگانی ایالات متحده را مامور فشار بر اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور کرده است.
موضوعی که به نظر می رسد می باید با جدیت بیشتری از سوی وزارت امور خارجه ایران دنبال شود تا از حقوق اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور به نحو مطلوب صیانت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها