کد خبر: ۶۶۹۲۷
زمان انتشار: ۲۲:۲۲     ۲۲ تير ۱۳۹۱
شبکه یورونیوز در گزارشی از ابراز ناراحتی ساکنان لندن از نصب تجهیزات نظامی در شهر خبر داد. 

به گزارش جهان، در بخشی از این گزارش آمده است که بخشی از این تجهیزات در پشت بام ساختمان های شهروندان لندن نصب شده است و بسیاری از مردم از اقدامات نظامی ارتش این کشور نگرانند. 

این گزارش در ادامه اشاره می کند که یکی از این موشک ها در ساختمان به نام فردویگ نصب شده است. ساکنان این ساختمان نصب این موشکها را تهدیدی برای خود قلمداد کرده و علیه این اقدام به دادگاه شکایت کرده اند اما دادگاه این دادخواست را رد کرده است.

نمونه سپر موشکی نصب شده بر روی ساختمان های مسکونی






وکیل این افراد در گفتگو با یورونیوز می گوید: "از این به بعد وزارت دفاع این حق را دارد که از خانه هرشخصی در بریتانیا برای مقاصد نظامی استفاده کند به شرطی که بتواند نشان دهد که این استفاده برای حفظ امنیت ملی است. اما تفسیر حفظ امنیت ملی با خود وزارت دفاع است. آنها نه نیازی به اجازه شما دارند و نه حتی مشورت با شما. آنها می توانند خانه شما را بگیرند و بر روی آن موشک نصب کنند، تانکی را در باغچه تان پارک کنند و سربازی را در اتاق نشیمن بگمارند."




انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم در طول مسابقات المپیک پیش تر هم در مناطق  مختلف لندن اقدام به نصب سپر موشکی کرده بود که موجب بروز انتقادات مردمی از وزارت دفاع این کشور شده است.

معترضان انگلیسی در قالب گروهی تحت عنوان "جمعیت ضد موشک‌های المپیک"، روز 19 تیرماه با تجمع در منطقه "بلک هیث" لندن، به استقرار موشک‌های امنیتی المپیک و بسته شدن برخی از مناطق جنگلی و طبیعی به دلیل استقرار این موشک‌ها، اعتراض کردند.




اما نشان دادن انگلیس به عنوان قربانی تروریسم، اسلام هراسی، ترساندن جهانیان از خطر تروریسمی مجازی که غرب را تهدید می کند، همواره از اهداف این قبیل بازی های روانی بوده است.

جالب آنجاست که  گزارش سال گذشته مرکز ملی ضد تروریسم  (NCTC) آمریکا نشان می دهد که حملات مسلحانه معمول ترین شکل حوادث تروریستی بوده است و این نوع حملات بیش از یک سوم حوادث در جهان را در بر می گیرد. همچنین 70 درصد تلفات ناشی از حملات تروریستی در حملات انتحاری صورت گرفته است  و حتی  تاکنون یک حمله  تروریستی نیز با هواپیمای جنگی صورت نگرفته است.

روشن است که حتی گروه های تروریستی بزرگ دنیا همچون القاعده هرگز قابلیت عملیات با جنگنده ها و بمب افکن های نظامی را ندارند و این حرکت موشکی مضحک به نظر می رسد. این اقدام مقامات نظامی انگلستان مشابه اقدام ارتش دانمارک در اعزام برف روب به عراق در زمان جنگ دوم خلیج فارس است!

به نظر می رسد، اینگونه اقدامات سیاسی - نظامی انگلیس بیشتر با هدف توجیه هزینه های هنگفت نظامی و تولید تسلیحات متعدد، لشکرکشی به نقاط مختلف دنیا به بهانه مبارزه با تروریست و... باشد تا یک آرایش نظامی در مقابل تهدیدی واقعی؛ زیرا با این قبیل رفتارها دولتمردان انگلیسی به مردم خود می قبولانند ماجراجویی های نظامی و حتی سیاسی دولت به اسم تروریست، اقدامی لازم و حیاتی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها