کد خبر: ۶۶۵۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۱ تير ۱۳۹۱
تهیه‌کننده «خرس» درخصوص اکران نشدن این فیلم در سینماها گفت: اگر احساس شود این فیلم به رزمندگان دفاع مقدس خدشه‌‌ای وارد کرده، آن را اکران نمی‌کنم و فیلم را آتش خواهم زد.

فارس، شامگاه سه‌شنبه 20 تیر‌ماه نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خرس» با حضور «خسرو معصومی» (کارگردان)، «جواد نوروزبیگی» (تهیه‌کننده) و «محمد‌تقی فهیم» (مجری و منتقد) در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.

 

* نوروزبیگی: «خرس» شاخصه‌های دفاع مقدس را دارد

 

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست «محمد‌تقی فهیم» از «جواد نوروزبیگی» در مورد چگونگی ساخت این فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: «خرس» به حواشی دفاع مقدس می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: به هر حال این فیلم بیشتر در ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، فردی که هشت سال برای دفاع از میهن خود جنگیده است و حالا باید تاج سر باشد، به میهن خود بازگشته و دچار ناهنجاری‌های دیگری می‌شود.

نوروزبیگی ادامه داد: به نظر من «خسرو معصومی» به خوبی توانسته معصومیت، ایثار و گذشته این رزمنده را به تصویر بکشد.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: «خرس» شاخصه‌های دفاع مقدس را دارد، در این فیلم از توپ و تانک خبری نیست اما حضور رزمندگان دفاع مقدس در مجموع برای وصل کردن است.

 

* معصومی: به ساخت «خرس» افتخار می‌کنم  

 

به گزارش فارس، در ادامه این نشست «خسرو معصومی» نیز در مورد این فیلم این طور توضیح داد که: «خرس» بهترین فیلمی است که تا کنون ساخته‌ام و به ساخت آن افتخار می‌کنم.

وی در ادامه افزود: دوست داشتم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ ایثار را در فیلم نشان دهم.

مصومی تصریح کرد: ما کشور صلح‌طلبی هستیم و جنگ به ما تحمیل شد و ما هم از ارزش‌ها دفاع کردیم.

این کارگردان در ادامه افزود: در این فیلم طرفدار رزمنده بودم اما در نگاه کلی هر سه این شخصیت‌ها به نوعی بی‌گناه هستند و درام ایجاب می‌کرد که این طور این فیلم شکل بگیرد. 

 

* معصومی: در ساخت «خرس» نگاه تمیزی داشتم

 

به گزارش فارس، در ادامه این نشست «محمد‌تقی فهیم» از «خسرو معصومی» در مورد چرایی عدم اکران این فیلم سوال کرد که وی در پاسخ اظهار داشت: روزی که پروانه ساخت فیلم صادر شد، در دیدار با فرماندهان مازندران به آن‌ها گفتم که در ساخت این فیلم یک نگاه تمیزی دارم و «خرس» به نوعی آسیب‌شناسی سینمایی جنگ است اما در مورد پروانه نمایش و اکران هم دوستان بی‌انصافی می‌کنند.

معصومی تصریح کرد: در اکران خارجی این فیلم همه تحت تاثیر قرار گرفتند و خانمی بعد از تماشای این فیلم مدام گریه می‌کرد و با من در مورد تک‌تک شخصیت‌های این فیلم صحبت می‌کرد.

 

* نوروزبیگی: اگر «خرس» به رزمندگان آسیب زده است، فیلم را اکران نمی‌کنیم

 

در ادامه این نشست «جواد نوروزبیگی» نیز در مورد عدم اکران فیلم توضیح داد: از قبل از شروع جشنواره فیلم فجر تا امروز دو بار نامه برای اکران این فیلم به ارشاد زده‌ام اما همین جا با صراحت اعلام می‌کنم اگر این فیلم به رزمندگان آسیبی وارد کرده است، این فیلم را اکران نمی‌کنم و فیلم را آتش خواهم زد.

وی در ادامه افزود: مشکل اصلی اینجاست که در جشنواره و چند اکران برای ارگان‌های زیر ربط کمترین واکنش را مخاطب نسبت به این فیلم داشته است.

نوروزبیگی تصریح کرد: «خرس» ایراد فقهی هم ندارد اما دوستان می‌گویند شاید زمان اکران این فیلم عده‌ای به این فیلم معترض باشند. چرا پیش‌داوری می‌کنید، اگر این فیلم مورد اعتراض عده‌ای قرار گرفت خودم این فیلم را از پرده پایین می‌کشم و آتش می‌زنم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: منکر ضعف‌های فیلم نیستم اما قصد بی‌احترامی هم به خانواده شهدا را نداشتیم.

نوروزبیگی ادامه داد: این فیلم کاملاً در بخش خصوصی ساخته شده و محصول من و «پرویز پرستویی» است و به نوعی حاصل درآمد «سیزده 59» است.

وی در ادامه افزود: «سیزده 59» در زمان نامناسبی اکران شد اما هنوز مردم از طریق رسانه‌های تصویری این فیلم را پیگیری می‌کنند.

نورزبیگی ادامه داد: استاندار مازندران هم در ساخت این فیلم ما را کمک کرد.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست یکی از حضار از «خسرو معصومی» در مورد نام فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: به هر حال خرس حیوانی کینه‌ای است و انتقام خود را خواهد گرفت، به خاطر همین نام این فیلم را این گونه انتخاب کردیم.

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه تضادها است که یک درام را شکل می‌دهد.

 

* نوروزبیگی: دوست دارم در کارهایم اسطوره‌های جنگ را به تصویر بکشم

 

به گزارش فارس، در ادامه این نشست «جواد نوروزبیگی» اظهار داشت: به عنوان یک خدمتگزار دوست دارم اسطوره‌های جنگ را در کارهایم چه از طریق مدیوم تلویزیون یا از طریق مدیوم سینما به تصویر بکشم.

وی در ادامه افزود: به هر حال دوست دارم فیلمنامه‌هایی که به دستم در مورد جنگ می‌رسد را چه در بخش خصوصی و یا در جاهایی دیگر ارائه کنم تا یاد و خاطره سردارهای جنگ همیشه زنده بماند.

به گزارش فارس، «کیانوش عیاری»، «فرشته صدرعرفایی»، «شاپور پورامین»، «مهدی میامی» از جمله حاضران در این نشست بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها