کد خبر: ۶۶۳۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۰ تير ۱۳۹۱
منابع خبری چین از برگزاری رزمایش دریایی چین در سواحل شرقی این کشور خبر دادند.
این در حالی است که تنش بر سر مالکیت برخی مناطق دریایی میان چین و همسایگان این کشور افزایش یافته است.

مقامات بلند پایه نظامی چین گفتند:« براساس برنامه برگزاری رزمایش های سالانه، نیروهای نظامی این کشور در روزهای آینده در نزدیکی جزایر ژوشان تمرینات نظامی برگزار می کنند.» اگرچه مقامات نظامی چین به جزئیات این رزمایش اشاره نکردند، اما نشریه چاینا دیلی نوشت تمرینات نظامی نیروی دریایی چین از امروز سه شنبه آغاز و شش روز آینده ادامه خواهد یافت.

جزایر ژوشان در مناطق شرقی چین و در نزدیکی شهر ساحلی شانگهای قرار دارد.این نشریه همچنین افزود تمرینات نظامی در مناطقی که کشورهای دیگر هم ادعای مالکیت آنها را دارند، برگزار نمی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،هفته گذشته مقامات چین ورود قایق های مسافربری و ماهیگیری به منطقه برگزاری رزمایش را ممنوع کردند.

مانور دریایی چین در حالی برگزار می شود که یوشیهیکو نودا نخست وزیر ژاپن اخیرا در اظهارات خود بدون توجه به مناقشه این کشور بر سر مناطق دریایی با چین و تایوان ،از خرید زنجیره ای از جزایر این منطقه خبر داده بود.

این جزایر که در شرق دریای چین واقع است به زبان ژاپنی سنکاکو و به زبان چینی دیائو گفته می شود.

با توجه به اینکه چین و ژاپن مدعی مالکیت این جزایر هستند، رهبران چین با عصبانیت به اظهارات نودا واکنش نشان دادند. ویتنام و فیلیپین هم مدعی مالکیت برخی جزایر دریای جنوب چین هستند و مقامات پکن را به اقدامات و رفتار سلطه جویانه متهم می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۰
۰
درود بر چین لعنت بر ژاپن خبیث و ترسو و خائن!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها