کد خبر: ۶۶۰۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۹ تير ۱۳۹۱
مشاور وزير و مديركل دانشجويان ايثارگر وزارت علوم گفت: حفظ و حراست از آثار و پيام شهيدان و ايثارگران و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ارتقا روحيه خودباوري و كارگروهي در ميان دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه ها و غيره بخشی از اهداف تشکیل کانون‌های علمی- فرهنگی شاهد و ایثارگر است.
ایسنا، حسینعلی علیخانی در سومین نشست دبیران کانون‌های شاهد و ایثارگر دانشگاههای کشور در دانشگاه گیلان با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های شاهد و ایثارگر از سال 88، گفت: حفظ و حراست از آثار و پيام شهيدان و ايثارگران و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تقويت نقش دانشجويان در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي كشور، انسجام بخشي و تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي دانشجويان، زمينه‌سازي مناسب جهت ارزيابي ميزان تأثيرگذاري فعاليت‌ها و مقايسه آنها در سطح دانشگاه‌ها، نماياندن قوت و توانمندي‌هاي دانشجويان شاهد و ايثارگر در دانشگاهها، رشد و ارتقا روحيه خودباوري و كارگروهي در ميان دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه ها و غيره بخشی از اهداف تشکیل کانون‌های علمی- فرهنگی شاهد و ایثارگر است.

وی با بیان اینکه در سال 88، تعداد کانون‌های علمی- فرهنگی 73 کانون بوده است، گفت: 2090 نفر در ابتدا عضو این کانون بودند.

مشاور وزير و مديركل دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت علوم، کانون‌های علمی- فرهنگی شاهد و ایثارگر، بازوی پرتوان مجموعه شاهد و ایثارگر است، گفت: ایفای نقش یکی از الویت‌هاي کاری این کانون‌ها باید قرار گیرد.

علیخانی تصریح کرد: کانون‌ها از 8 انجمن تشکیل می‌شوند.

وی تعداد کانون های علمی – فرهنگی شاهد و ایثارگر را 100 کانون بیان کرد و گفت: سهم دانشگاه پیام نور در راه اندازی کانون های علمی- فرهنگی بیش از سایر دانشگاهها است.

مشاور وزير علوم تعداد عضوهای این کانون در کشور را 6 هزار نفر خواند و گفت: 56 دانشگاه دولتی از استان‌های مختلف در کشور، کانون های علمی- فرهنگی را راه‌اندازی نموده‌اند.

علیخانی سیاست کلی وزارت علوم را در این بخش، تقویت کانون‌ها و واگذاری امور به کانون های علمی- فرهنگی ایثار بیان کرد و با تاکید بر تشکیل شورای دبیران کانون های علمی- فرهنگی گفت: با تشکیل این شورا بسیاری از موانع و مشکلات برطرف خواهد شد.

مشاور وزير و مديركل دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت علوم در ادامه گفت: در 59 دانشگاه کشور تدفین شهدای گمنام انجام گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها