کد خبر: ۶۵۹۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۱۸ تير ۱۳۹۱
بیانیه احمد شفیق برای راه اندازی یک حزب مخالف:
دفتر "احمد شفیق" نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای با اشاره به اینکه برخی از عناصر باقیمانده از حزب منحل شده ملی به ریاست حسنی مبارک در صدد تشکیل حزبی جدید هستند، همچنین تاکید کرد که این نامزد شکست خورده نیز در نظر دارد تا به زودی تشکیل حزبی جدید را در مصر آن هم بعد از اتمام همه مراحل قانونی اش اعلام کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اینترنتی نهرین نت، دفتر "احمد شفیق" نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای با اشاره به اینکه برخی از عناصر باقیمانده از حزب منحل شده ملی به ریاست حسنی مبارک در صدد تشکیل حزبی جدید هستند، همچنین تاکید کرد که این نامزد شکست خورده نیز در نظر دارد تا به زودی تشکیل حزبی جدید را در مصر آن هم بعد از اتمام همه مراحل قانونی اش اعلام کند.




این درحالی است که عناصر باقیمانده از حزب منحل و سابق ملی به ریاست حسنی مبارک بر روی صفحه اینترنتی خود در پایگاه "فیسبوک" مصری ها را به پیوستن به حزبی جدید که به زودی تشکیل آن اعلام خواهد شد، فراخوانده بودند.

انقلابیون مصری این اقدام هواداران و بقایای رژیم سابق را اینگونه تفسیر کردند که اعلام تشکیل چنین حزبی تنها نتیجه دسیسه چینی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با هدف جلب مخالفان محمد مرسی به منظور تشکیل یک رقیب سیاسی در مصر است. به ویژه اینکه احمد شفیق هم از حمایت مالی ، رسانه ای و سیاسی کشورهای عربی همپیمان آمریکا یعنی عربستان و امارات نیز برخوردار است.

احمد شفیق در بیانه صادره خود اعلام کرد که هنوز نام این حزب جدید مشخص نشده است اما تاکید کرد که بالطبع این حزب در برگیرنده خانواده مصر و همه موضوعات مربوط به این کشور  خواهد بود و شعارش " مصر برای همه" است و برای تاکید بر غیرنظامی بودن حکومت و در عین حال تقویت و تحکیم خط و مشی میانه و همچنین محقق شدن عدالت اجتماعی سعی می کند.

شایان ذکر است بعد از آنکه احمد شفیق در دور دوم انتخابات که با حمایت مالی فراوان غربی- عربی در آن به رقابت با محمد مرسی پرداخت، شکست خورد، به امارات رفت.

تحلیلگران و کارشناسان مسائل خاورمیانه بر این باورند که دشمنان انقلاب یعنی همان کشورهای قدرتمند غربی و همپیمانان عرب آنها که از موج بیداری اسلامی سخت در نگرانی و اضطراب به سر می برند، بعد از شکست احمد شفیق با فراخواندش به امارات و تشکیل نشستهای مختلف بار دیگر انگیزه اش را برای مبارزه با اسلام گرایان و در راس آنها محمد مرسی تقویت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها