کد خبر: ۶۵۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۱۶ آبان ۱۳۸۹
در حاشیه اعتراضات مردمی به سفر اوباما به هند:
این اتفاقات بی شک بر این واقعیت صحه می گذارد که سیر نزولی و افول آمریکا در جهان هر روز سرعت بیشتری می گیرد و در نقطه مقابل شاهد هستیم که نفوذ گفتمان جمهوری اسلامی به عنوان نماد آزادیخواهی و عدالت در میان ملت های جهان سیر صعودی خود را در پیش گرفته است.

پايگاه 598 علي شعباني/ سفر ماه گذشته آقای احمدی نژاد به لبنان از جهات مختلفی قابل تحلیل و بررسی است اما شاید بتوان مهم ترین بخش این سفر را استقبال تاریخی مردم لبنان از ریاست جمهوری اسلامی ایران که امروزه به عنوان نماد و سمبل گفتمان جمهوری اسلامی در جهان شناخته می شود، عنوان کرد. همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود در دیدار با بسیجیان استان قم با اشاره به سفر آقای احمدی نژاد، با بی نظیرخواندن استقبال از ایشان، آن را قابل تحلیل های فراوان ارزیابی کردند. علاوه بر مردم لبنان مقامات ارشد کشور لبنان نیز به استقبال ایشان رفتند که این موضوع نشانگر میزان تأثیر گذاری و اهمیت نقش ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی می باشد.



اما این روند درباره سفر مقامات کاخ سفید به نقاط مختلف دنیا کاملأ بر عکس است. نمونه واضح این روند را می توان به واکنش مردم هند پیش از سفر 4 روزه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  به این کشور مشاهده کرد. مسلمانان هند روز قبل از سفر اوباما با برگزاری تظاهرات گسترده ای، با به آتش کشیدن پرچم آمریکا، مخالفت خود را با حضور وی در این کشور اعلام کردند. همچنین همزمان با حضور وی در بمبئی(قلب اقتصادی هند) برای ایراد سخنرانی، هزاران تن از مردم این کشور با حضور در روبروی محل سخنرانی اوباما، با سر دادن شعار "اوباما به خانه ات برگرد" خوستار پاسخگویی وی به عنوان نماد گفتمان آمریکا به جنایات بی شمار این کشور در نقاط مختلف جهان به خصوص عراق و افغانستان شدند. بسیاری از رسانه های هند هم سفر رئیس جمهوری آمریکا را به این کشور از نظر هزینه های سنگین به چالش کشیدند و نوشتند: این سفر بیش از 800 میلیون دلار به مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل خواهد کرد

کارشناسان اقتصادی بر این اعتقادند که در صورت صحت خبر هزینه 800 میلیون دلاری سفر اوباما به هند هزینه هر یک روز از این سفر حتی بیشتر از هزینه هر یک روز از جنگ افغانستان است

دولت آمریکا به طور متوسط به ازای هر یک روز از جنگ افغانستان 190 میلیون دلار هزینه می کند.

تمامی این واکنش ها را می توان در خوی قدرت طلبی آمریکا و سردمدارانش که سعی در به استثمار کشیدن  دیگر ملت ها را دارند، جستجو کرد. امروزه در اذهان عمومی دنیا جنگ طلبی و زورگویی به عنوان گفتمان ایالت متحده آمریکا شناخته می شود.

آیا این سوال برای باراک اوباما پیش نمی آید که اگر احمدی نژاد به هند سفر می کرد، هندی ها همین گونه از او هم استقبال می کردند یا همچون مردم لبنان با برگزاری یک استقبال بی نظیر و تاریخی غلبه گفتمان جمهوری اسلامی که مبتنی بر برابری و آزادی و گسترش عدالت در میان تمامی ملل دنیا می باشد،بر گفتمان غرب را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش می گذاشت.

این اتفاقات بی شک بر این واقعیت صحه می گذارد که سیر نزولی و افول آمریکا در جهان هر روز سرعت بیشتری می گیرد و در نقطه مقابل شاهد هستیم که نفوذ گفتمان جمهوری اسلامی به عنوان نماد آزادیخواهی و عدالت در میان ملت های جهان سیر صعودی خود را در پیش گرفته و طولی نخواهد کشید که نشانه های مکتب آنگلوساکسون را همچون کمونیسم تنها می توان در موزه های تاریخ جستجو کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها