کد خبر: ۶۴۹۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۳ تير ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع حجاب و عفاف امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی واجب کفایی و گاهی واجب عینی است.

فارس،حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی که با حضور سردار احمدی مقدم و حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن پارلمان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: جوهره کمیسیون‌های مجلس باید تخصصی باشد که کمیسیون فرهنگی در همین زمینه حرکت می‌کند. همچنین ولایتمداری باید سرمنشاء اقدامات این کمیسیون‌ها قرار گیرد.

وی بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی را نوعی میثاق ملی و دینی برشمرد و گفت: حضور نمایندگان دولت و مجلس در این گونه جلسات و بررسی چنین موضوعاتی بسیار مفید است. چرا که در این جلسات نوعی تعامل در بین دستگاه‌های مختلف به وجود می‌آید و ما در این جلسات می‌توانیم برای قانونگذاری و اجرای آن قوانین اقدام کرده و نوعی میثاق ملی و دینی در بین ما به وجود بیاید.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات عفاف و حجاب در کشور ما ناهمگونی در این زمینه است و اگر هر گروه و دستگاهی بخواهد کار خود را انجام دهد این ناهماهنگی شدت می‌یابد بنابراین اگر صدا و سیما، سینما، دولت، تئاتر، مساجد و ... با هم از این بحث حمایت کنند یک کار نظام‌مند و همگونی انجام می‌شود.

آقا تهرانی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب یکی از بحث‌های اساسی اسلام است و اگر کسی منکر آن شود از اسلام خارج می‌شود. بنابراین باید با چنین نشست‌ها و جلساتی مشکلات این موضوع را حل کرد چنانکه ما در کمیسیون فرهنگی نیز در این زمینه کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا این کمیته به صورت ویژه اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف را عملیاتی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر هر کدام از دستگاه‌های ذیربط مانند دولت، نیروی انتظامی و مجلس جایگاه خود را برای حل مشکلات این موضوع پیدا کند و هر کدام در چارچوب وظایف خود به صورت حمایتی کار را ادامه دهد بنابراین مشکلات این بحث حل می‌شود بنابراین همه ما باید در این جهت کمک حال یکدیگر باشیم. البته برخی مسائل مثل امر به معروف جزو امورات هستند که ارگان‌های مختلف مانند حوزه علمیه و ... باید در این زمینه کار کنند.

وی اضافه کرد: برخی افراد جامعه که در این زمینه ضعف دارند، گاهی به دلیل جهالت‌شان به این مشکل دچار شدند، برخی به دنبال خراب کردن جامعه هستند برخی مانکنی و برخی تعمد دارند که هر کدام روش جدایی دارند و اگر هر کدام از اینها در سر جای خود عملی شوند مشکلات ما حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کارهای انجام شده در بخش حجاب و عفاف کم نیست، گفت: در این جهت تجربیات زیادی وجود دارد البته این اقدام عمل بسیار خوبی است و در واقع امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی این موضوع واجب کفایی می‌شود و گاهی نیز واجب عینی است. بنابراین باید با همگرایی به حل این مشکلات کمک کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها