کد خبر: ۶۴۴۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۱ تير ۱۳۹۱

نماینده تهران از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون زنان و خانواده مجلس در هفته جاری خبر داد.

 فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فراکسیون زنان مجلس با تغییر عنوان به "فراکسیون زنان و خانواده" مجلس شورای اسلامی، تاکنون جلساتی را به منظور بررسی اساسنامه گذشته و تدوین اساسنامه جدید برگزار کرده است.
 
وی با بیان اینکه 5 نماینده فعلی زن مجلس نهم جدیدالورود هستند، افزود: اساسنامه جدید فراکسیون زنان و خانواده مجلس در اختیار این 5 نماینده نیز قرار گرفته که با رأی و نظر آنها تدوین و اساسنامه قبلی بازنگری می‌شود تا چنانچه نقطه نظری در آن وجود داشته باشد، اعمال شود.
 
عضو کمیسیون زنان و خانواده مجلس با بیان اینکه تاکنون جلسه‌ای به منظور برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون برگزار نشده، خاطرنشان کرد: نخستین جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون زنان و خانواده مجلس مؤکدا طی هفته جاری یا هفته آینده برگزار می‌شود.
 
آلیا با بیان اینکه تاکنون گزینه خاصی برای انتخاب هیئت رئیسه وجود نداشته‌ است، ادامه داد: به هر حال انتخابات باید صورت بگیرد و انتخاب اکثریت باید معطوف به افرادی باشد که با رأی خود بتوانند با یک اشتراک نظر و وحدت رویه به هماهنگی فعالیت‌های هیئت رئیسه این فراکسیون کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه برنامه فعلی فراکسیون زنان و خانواده اساسا بررسی اساسنامه بوده است، تصریح کرد: نمایندگان جدید در این دوران تا حدودی با سازوکار و فعالیت‌های فراکسیون و مصوبات حوزه زنان و خانواده مجلس در هشت دوره گذشته آشنا شده‌اند.
 
نماینده تهران در خانه ملت  همچنین از برگزاری دو جلسه مشترک فراکسیون زنان و خانواده در هفته جاری با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
 
آلیا هدف از برگزاری این جلسات را توجه به جایگاه فراکسیون زنان و خانواده‌ مجلس و اهمیت آن در بررسی لوایح دولت، تبادل نظر با ظرفیت‌های فعال حوزه زنان و خانواده در کشور و معارفه طرفین به منظور آشنایی با وظایف دستگاه‌ها به منظور تعامل بیشتر عنوان کرد.
 
عضو کمیسیون زنان و خانواده مجلس با بیان اینکه چون نمایندگان زنی که امسال به جمع ما اضافه شدند سابقه نمایندگی نداشته‌اند، بیان داشت: اگرچه آنها در حوزه‌های انتخابیه خود فعالیت‌هایی داشتند اما ضرورت داشت تا در سطح کلان با فعالیت سایر دستگاه‌ها هم آشنا شوند.
 
وی خاطرنشان کرد:بر اساس اساسنامه فعلی، انتخاب هیئت رئیسه فراکسیون برای مدت یک سال و انتخاب مجدد آن نیز بلامانع است که امیدواریم این هفته به نتیجه نهایی برای برگزاری آن برسیم و اگر این هفته به نتیجه نرسیدیم نیز عجله‌ای نیست، چراکه فراکسیون در حال انجام فعالیت خود است و نمایندگان جلسات خود را هر هفته چهارشنبه به منظور تبادل نظر برگزار می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها