کد خبر: ۶۴۲۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۰ تير ۱۳۹۱
رژیم صهیونیستی به منظور مراقبت از مرزهای جنوبی و صحرای سینا بویژه به دنبال پیروزی "محمد مرسی" در انتخابات ریاست جمهوری مصر به استفاده از بالون‌های جاسوسی مجهز به دوربین‌های پیشرفته مراقبت روی آورد.

فارس به نقل از خبرگزاری "سما" نوشت: رژیم صهیونیستی سیستم‌های مراقبت از مرزها و سربازان خود در غزه و سیناء را ارتقا داده و به استفاده از بالون‌های مجهز به دوربین که قادرند تا ارتفاع چهارصد متری را رصد کنند، روی آورده است.

یک افسر یگان مسئول این سیستم‌ها مدعی شد که گزارش‌های اطلاعاتی اخیر حاکی از تلاش‌های زیادی از غزه و سینا برای نفوذ به اسرائیل و اجرای عملیات است.


وی افزود: تغییرات اخیر در مصر و قدرت یافتن اخوان‌المسلمون نگرانی‌ نسبت به این تلاش‌ها بویژه از جانب جنبش جهاد جهانی و جنبش‌های اسلامی دشمن برای نفوذ به اسرائیل را افزایش داده است.

بنابر این گزارش رژیم صهیونیستی امیدوار است که با این بالون‌ها بتواند بسیاری از عملیات‌های ضد اسرائیلی را خنثی کند به خصوص اینکه این بالون‌ها به دوربین‌هایی مجهز هستند که قادرند تحرکات را ثبت و اطلاعات را به یگان موجود در مرکز عملیات منتقل کنند تا این یگان نیز به نوبه خود اطلاعات را به نیروی هوایی به منظور وارد آوردن ضربه به افراد نفوذی یا طراحان عملیات، منتقل کند.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه صهیونیستی "معاریو" نوشت که پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی را در اولویت محافل نظامی بوجود آورد و این امر نیازمند افزایش بودجه ارتش طی 5 سال آینده به 15 میلیارد شیکل است تا ارتش بتواند به ایفای نقش در مرزهای مصر و اسرائیل بپردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها