کد خبر: ۶۴۲۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۰ تير ۱۳۹۱
سخنرانی مرسی بعنوان مهمترین تحولات اخیر بیداری اسلامی در میدان التحریر که توسط رسانه های بسیاری در جهان زنده پخش شد در سیما مجال پخش مستقیم پیدا نکرد و محورهای اصلی آن در مهمترین بخش خبری پخش نشد.

به گزارش خبرنگار فارس روز گذشته رییس جمهور جدید مصر اولین سخنرانی خود را در جمع مردم این کشور در میدان التحریر ایراد کرد.

 

این اتفاق به جهت شرایط مصر و اتفاقات اخیر در برخی کشورهای اسلامی مهمترین خبر منتشر شده از رسانه ها در جهان بوده است.

 

علاوه بر اهمیت خبری این سخنرانی برای رسانه های جهان، این موضوع به طور خاص برای ایران از اهمیت بیشتری نیز برخوردار بوده است چراکه پس از سالها در کشور مهمی مثل مصر، مردم با برکناری مهمترین همپیمان آمریکا و اسراییل در منطقه، به یک نامزد اسلامگرا رای دادند.

 

قاعدتا صدا و سیما بعنوان رسانه جمهوری اسلامی باید به اهمیت این مساله واقف باشد و بداند که این موضوع به جهت اینکه مهمترین ثمره بیداری اسلامی در منطقه است از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است اما نحوه انعکاس این سخنرانی در تلویزیون نشان داد که گویا در رسانه ملی داستان چیز دیگری است.

 

سخنرانی مرسی در میدان التحریر که توسط رسانه های بسیاری در جهان بصورت زنده پخش شد در شبکه فارسی زبان تلویزیون مجال پخش مستقیم پیدا نکرد. اما داستان به همین جا ختم نشد. گوینده اخبار ساعت 21 حدود 10 دقیقه بعد از پایان سخنرانی با عنوان اینکه سخنرانی هم اینک در حال پخش است از خبرنگار واحد مرکزی خبر در قاهره پرسید که محورهای این سخنرانی چیست که خبرنگار هم در پاسخ مجری چند جمله ای را عنوان کرد. جالب اینکه خبرنگار مهمترین محورهای سخنرانی مرسی از جمله سخنان وی درباره لزوم آزادی عمر عبدالرحمان از زندان آمریکا را پوشش نداد و کار با چند خط خبر حاشیه ای پایان یافت.

 

اگرچه ممکن است اخبار تکمیلی در خبرهای دیگر منتشر شده باشد ولی عدم پوشش مستقیم مهمترین خبر مربوط به بیداری اسلامی و جا ماندن سیما از پوشش مناسب و سریع این برنامه در مهمترین بخش خبری خود از جمله مواردی است که رسانه ملی چه به لحاظ حرفه ای و چه اهمیت آن برای ایران باید به آن توجه بیشتری داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها