کد خبر: ۶۴۲۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۰ تير ۱۳۹۱
/آخرین تحولات بحرین/
مناطق مختلف بحرین از جمله منطقه "نویدرات" روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه رژیم آل‌ خلیفه که با حمله نیروهای رژیم به مخالفان بحرینی همراه بود.

فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی التوافق، نیروهای معارض بحرینی اعلام کردند، مخالفت رژیم آل خلیفه در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی روز جمعه 29 ژوئن تاکید می‌کند که این رژیم ساده‌ترین و اساسی‌ترین حق مردم بحرین را به رسمیت نمی‌شناسد.

گروه‌های معارض بحرینی همچنین تاکید کردند که این اقدامات رژیم آل خلیفه بر این موضوع تاکید دارد که این رژیم همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه مردم بحرین ادامه خواهد داد.

با وجود سرکوبگری رژیم آل خلیفه مناطق مختلف بحرین از جمله منطقه "نویدرات" روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی با شعار همبستگی با قربانیان شکنجه بود که با سرکوب نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌ خلیفه مواجه شد.

جوانان بحرینی نیز با سنگ از خود در مقابل نیروهای امنیتی و نظامی آل خلیفه که به سلاح مسلح بودند و گازهای اشک آور شلیک می‌کردند، دفاع کردند.

منطقه نویدرات همچنین شاهد تظاهرات دیگری با عنوان "ملت برای وطن خون داده است" نیز بود که در جریان آن جوانان دختر و پسر حضور داشتند و شعار سرنگون باد حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین را سر دادند.

بر اثر حمله نیروهای امنیتی بحرینی به تظاهرات مسالمت آمیز در بحرین درگیری های شدید بین معترضان و این نیروها صورت گرفت. نیروهای پلیس که به گلوله‌های ساچمه‌ای، پلاستیکی و گازهای اشک آور برای متفرق ساختن تظاهرات‌کنندگان متوسل شده بودند،‌ مدعی شدند که قبلا به قانون شکنان هشدار دادند که تظاهرات برگزار نکنند.

مخالفان بحرینی اقدامات پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی آل خلیفه را مخالف قوانین بین‌المللی درباره آزادی بیان می‌دانند.

تظاهرات روز گذشته مناطق مختلف بحرین در اعلام همبستگی با شیخ "علی سلمان"، دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بزرگ‌ترین گروه معارض بحرینی هم بود که هفته گذشته به دست نیروهای بحرینی زخمی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها