کد خبر: ۶۴۰۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۲ آبان ۱۳۸۹
يكي از مراجع تقليد گفت: از آنجايي كه شهادت و جهاد تاثيرگذارترين عوامل پيشرفت دين هستند دين بدون جهاد پيشرفت نمي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري ‌همداني ظهر امروز در ديدار با مسئولان، معاونين بنياد شهيد و امور ايثارگران استان تهران و برخي خانواده‌هاي شهداي اين استان اظهار داشت: خدمات شهدا براي اسلام و انقلاب بالاترين خدمات بوده است.
وي با اشاره به احاديث پيامبر (ص) عنوان داشت: براي هر كار نيكي درجه‌اي است و هر كاري بالاتر و بهتر از آن وجود دارد اما كسي كه در راه خدا به شهادت مي‌رسد عالي‌ترين خدمت را به اسلام و مسلمانان داشته است.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: شهيد مي‌تواند 70 نفر از خانواده، خويشاوندان و بستگان خود را شفاعت و وارد بهشت كند و اين مطلب نشان مي‌دهد كه هيچ قطره‌ خوني بالاتر از خوني كه در راه خداوند ريخته‌ مي‌شود، نيست.
وي با اشاره به روايات متعدد در مورد جايگاه شهادت به عنوان عالي‌‌ترين كار در اسلام اظهار داشت: هفت خصلت براي شهيد آمده است كه مهم‌ترين آن اين است كه شهيد به وجه‌الله مي‌نگرد و اين نگريستن آنقدر موقعيت بالايي است كه درك آن براي همه امكانپذير نيست.
آيت‌الله نوري‌ همداني با بيان اينكه امام خميني (ره) توانست حكومت الهي را برپا كند، بيان داشت: امام خميني (ره) كار بزرگي انجام دادند و توانستند حكومت مزدور پهلوي و استبداد و استكبار را قلع و قمع كنند.
اين مرجع تقليد اذعان داشت: آيت‌الله كاشاني در مورد موضوع نفت ايران و ملي ‌كردن آن تلاش مي‌كرد و شخص بسيار قوي‌ بود و او با پشتيباني مردم توانست به هدف خود ادامه دهد.
وي ادامه داد: قدرت آيت‌الله كاشاني به قدري بود كه توانست شاه را فراري دهد اما آمريكا دوباره با قدرت خود شاه را بر سر حكومت بازگرداند.
آيت‌الله نوري‌ همداني با تاكيد بر اينكه ركن اصلي هر حركتي مردم هستند، عنوان داشت: امام خميني (ره) همواره به اين موضوع اشاره داشتند كه در حركتي كه مردم در آن حضور دارند، آن حركت پيروز است اما در جايي كه مردم نباشند پيروزي هم وجود ندارد.
وي اظهار داشت: دين بدون جهاد پيشرفت نمي‌كند چرا‌كه شهادت و جهاد تاثيرگذارترين عوامل پيشرفت دين هستند و اين دو عامل، عواملي بودند كه امام خميني (ره) را در رسيدن هدفشان ياري كرد.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: خدمات، صبر و استقامت خانواده‌هاي شهدا و پدران و مادران شهدا بايد در رسانه‌ها منعكس شود.
وي با اشاره به اينكه خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران بايد يك تشكل عمومي تشكيل دهند، اظهار داشت: اين تشكل بايد به صورت منظم و شامل تمام افراد خانواده شهدا از جمله پدر، مادر، بردار و خواهر شهدا باشد تا در زمان بروز مسائل و مشكلي در كشور بتوانند حرف نخست را بزنند.
آيت‌الله نوري‌ همداني افزود: زماني كه 100 هزار نفر از افراد خانواده شهدا درباره موضوعي سخن مي‌گويند ديگر كسي نمي‌تواند در مقابل آنها حركتي انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها