کد خبر: ۶۳۹۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۸ تير ۱۳۹۱
نظرسنجی جدید مؤسسه پیو از این امر حکایت دارد که دست‌کم ۷۴ درصد از مردم پاکستان آمریکا را دشمن کشور خود می‌دانند و از رهبران این کشور متنفرند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز نظرسنجی "پیو"، نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط مرکز پیو صورت گرفته نشان می دهد که از هر چهار پاکستانی سه نفر آمریکا را یک کشور متخاصم و دشمن می‌داند.

این نظرسنجی که روز گذشته منتشر شده است، از این امر حکایت دارد که در سال جاری تعداد افرادی که در پاکستان احساس تنفر نسبت به کشور آمریکا دارند در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و به 74 درصد رسیده است.

بنا بر این گزارش، در سال گذشته شمار آن دسته از مردم پاکستان که آمریکا را دشمن خود می دانستند، 69 درصد گزارش شده بود.

این گزارش افزود: نتایج این نظرسنجی همچنین احترام بسیار کمی را برای "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در میان مردم پاکستان به ثبت رسانده است.

بنا بر این نظرسنجی، مردم پاکستان معتقدند اوباما نیز به همان اندازه جرج بوش رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال آخری که در کاخ سفید بود، رهبری بد و منفور است.

بر اساس این گزارش، روابط آمریکا و پاکستان در سال های گذشته به دلیل تلفات غیرنظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق غربی این کشور تیره شده است.

از سال 2001 که جنگ افغانستان آغاز شده است تا کنون هزاران نفر از مردم پاکستان در بمباران های مختلف نیروهای غربی جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها