کد خبر: ۶۳۶۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۰۷ تير ۱۳۹۱
حسن هدایت فیلم سینمایی «سوده» را بر اساس زندگی «سوده همدانی» - از زنان بزرگ تاریخ اسلام - می‌سازد.

«سید‌‌محسن جاهد» تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس پس از صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «سوده» به کارگردانی «حسن هدایت»، اظهار داشت: قصه این فیلم در مورد تاریخ اسلام است و ماجرای زنی با عظمت به نام «سوده همدانی» را روایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: به‌زودی قرار است توافقات مالی با بنیاد سینمایی فارابی نهایی شود تا وارد پیش تولید این کار شویم.

جاهد تصریح کرد: پیش تولید این فیلم تاریخی 6 ماه به طول می‌انجامد.

بنابر گزارش فارس، «سوده همدانی» دختر عمار بن الاسک همدانی که قصه‌اش جزو قصص معروف و ناب تاریخ است، هم از هوش اجتماعی برخوردار بود و هم شرکت در صحنه سیاست را وظیفه خود می‌دانست.

وی بعد از شهادت حضرت علی (علیه السلام) در اثر واقعه اندوهباری، ستمگری‌های بسر بن ارطاه‌ به عزم شکایت به دربار امویان رفت و با معاویه سخن گفت. وقتی معاویه این بانو را شناخت گفت: تو همان نیستی که در تشجییع برادرانت در جنگی که علی بن ابیطالب علیه اَمَوی داشت‌، شعر می‌خواند و آن‌ها را تحریک می‌کرد که «سوده» گفت‌: (دع عنک تذکار ما قد نسی، مات الرأس) یعنی گذشته را رها کن، آن که رهبر این گروه بود رحلت کرده است.

«حسن هدایت» ساخت فیلم‌های سینمایی ناسپاس، گرداب، تاریک‌خانه، سایه‌روشن، بازی خطرناک، بیگانه‌ای در شهر، آخرین بندر، چشم شیطان، دلاوران کوچه دلگشا، گراند سینما، شهر خاکستری و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

آخرین فیلم او با عنوان «ناسپاس» - درباره حضرت موسی(ع) - نتوانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند.

وی همچنین کارگردان سریال تلویزیونی «کارآگاه علوی» است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها