کد خبر: ۶۳۵۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۰ آبان ۱۳۸۹
به گزارش خبرنگار قضايي فارس حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌ اژه‌اي امروز در سومين نشست خبري خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر توقيف خودروها توسط پليس گفت: قانون در اين زمينه تغييري نكرده است اما اگر چنانچه خودرويي وسيله جرم شود بايد توقيف شود مثل خودروهاي حامل مواد مخدر كه توسط پليس توقيف مي‌شوند.

وي اظهار داشت: در صحنه تصادف براي اظهار نظر كارشناسي و رسيدگي به اعتراض بايد خودرو توقيف شود و گاهي نيز به دليل آلودگي صوتي ناشي از نصب سيستم‌هاي صوتي پليس خودرويي را توقيف مي‌كند.

اين مقام قضايي گفت: پليس خودرو را به مدت محدودي مي‌تواند توقيف كند و ادامه توقيف نياز به حكم قضايي دارد.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: پليس نمي‌تواند علاوه بر چيزي كه در قانون تصويب شده خودروها را توقيف كند. اگر راننده‌اي با حركات آكروباتيك موجب مشكل براي مردم شود پليس از باب پيشگيري و جلوگيري از به خطر افتادن امنيت آنان مي‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد اما اگر صرفا در موضوع تخلفات راهنمايي و رانندگي قرائن و شواهدي مبني بر عدم تعادل راننده ناشي از مصرف مواد مخدر وجود نداشته باشد نمي‌توان خودرو را توقيف كرد. وكيل مرتبط با پرونده دو آلماني دستگير شده 3جلد شناسنامه داشت.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر وضعيت 2 آلماني دستگير شده در تبريز گفت: اين افراد در حال بازداشت هستند و هنوز به دادگاه نرفته‌اند.

محسني‌ اژه‌اي افزود: دبير سفارت آلمان با اين دو تبعه دستگير شده ملاقات كرده و به آنان كمك مالي نيز كرده است.

اين مقام قضايي تصريح كرد: هر دو فرد دستگير شده از نحوه تحقيق و محل بازداشت خود راضي هستند و اين موضوع را نيز به دبير سفارت اعلام كرده‌اند.

وي اظهار داشت: اين دو تبعه آلماني نسبت به كتمان واقعيات اذعان كردند و قبول دارند كه در اين زمينه مرتكب اشتباه شده‌اند. هر دو نفر خواستار عفو و بخشش از سوي دستگاه قضايي جمهوري اسلامي هستند.

سخنگوي قوه قضائيه در رابطه با وكيلي كه در اين ارتباط دستگير شده گفت: بخشي از تخلفات اين وكيل روشن شده، اين وكيل از 3 شناسنامه استفاده مي‌كرد شناسنامه اصلي خود و يك شناسنامه المثني نيز دريافت كرده است، علاوه بر اين دو از يك شناسنامه جعلي نيز استفاده مي‌كرده است.

محسني اژه‌اي در ادامه افزود: چون موضوع اين فرد به برخي از جريانات ضد انقلاب خارج از كشور ارتباط دارد در حال بررسي هستيم و هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است.

دادستان كل كشور در رابطه با رفع پلمپ حزب اعتماد ملي گفت: حزب اعتماد ملي رفع پلمپ نشده اين موضوع را از دادستان تهران جويا شدم كه مشخص شد اين حزب رفع پلمپ نشده است.

محسني‌اژه‌اي در ادامه افزود: ممكن است صاحب ملك دادخواستي براي تحويل گرفتن ملك خود ارائه داده باشد و هنوز اين موضوع عملياتي نشده است.

محسني‌اژه‌اي افزود: در صورتي كه صاحب ملك ارائه دادخواست كند ممكن است ملك تحويل داده بشود اما اين به معني رفع پلمپ از حزب اعتماد ملي نيست.

محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سؤالي مبني بر تعريف فتنه اقتصادي گفت: بايد تعريف فتنه اقتصادي را از كساني كه آن را مطرح مي‌كنند پرسيد، فساد مالي و اقتصادي داريم ممكن است منظور همين باشد.

وي در ادامه اظهار داشت: اگر منظور از فتنه اقتصادي تداوم فتنه‌گري سال قبل به شيوه اقتصادي باشد دستگاه قضايي اين موضوع را مطرح نكرده است.


* شكوري راد با وساطت يكي از علماي قم آزاد شد

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي مبني بر بازداشت شكوري راد به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و آزاد شدنش گفت: يكي از علماي قم براي آزادي شكوري راد وساطت كرده كه مورد قبول قرار گرفت و آزاد شد.

اين مقام قضايي در پاسخ به سؤالي مبني بر رسيدگي به سايت‌ها و رسانه‌هاي هتاك به مسئولان نظام گفت: اگر فردي از طريق تريبون، سايت و غيره عليه مسئولي به عنوان سمتش توهين كند مدعي‌العموم موضوع را تعقيب مي‌كند. در مرحله اول به فرد خاطي تذكر داده مي‌شود و چنانچه به تذكر اعتنايي نكرد ضمن توقيف سايت فرد هتاك تعقيب كيفري مي‌شود.


* براي برخورد با مدعيان دروغين ضعف قانوني داريم

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي مبني بر مدعيان دروغين در جامعه و برخورد با آنان گفت: در مسائل انحرافي و ادعاهاي دروغين هم در قوانين و هم در برخورد نواقصي داريم بخشي از اين موضوع نياز به برخورد قضايي ندارد بلكه مي‌توان با اقدامات فرهنگي و اطلاع‌رساني موضوع را مرتفع كرد.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: موضوع هم در دستگاه قضايي، وزارت كشور و دستگاه‌هاي اطلاعاتي در حال رسيدگي است اما ثقل كار به وزارت كشور رفته است و جلساتي نيز برگزار شده است.

اين مقام قضايي تصريح كرد: در خصوص خلاء قانوني براي مقابله با مدعيان دروغين قوه قضائيه موضوعاتي را دنبال كرده است.

دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اخلال باندي در بازار طلافروشان گفت: هنوز گزارشي كه دلالت بر اخلال در جهت هدفمند كردن يارانه‌ها در اعتراض بازار طلافروشان نديده‌ام.

وي اظهار داشت: در خصوص مسائل ماليات بر ارزش افزوده مسائلي مطرح بود اما اينكه از اين كانال اقدام شده اطلاعي نداريم.

دادستان كل كشور گفت: در هشتمين اجلاس دادستان‌هاي شانگ‌هاي با دادستان روسيه، چين، هيئت هند، پاكستان و تاجيكستان جلساتي برگزار شد.

محسني‌اژه‌اي گفت: با دادستان عالي چين تفاهمنامه‌اي به امضاء رسيد و در خصوص 48 ايراني زنداني نيز مذاكره كرديم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها