کد خبر: ۶۳۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۰ آبان ۱۳۸۹
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، روزنامه انگلیسی"فاینشنال تایمز" مدعی شد: دولت آمریکا فرماندهی نظامی جدیدی را تاسیس کرده که بوسیله آن قادر به راه اندازی یک جنگ وسیع اطلاعاتی می باشد.

این روزنامه نوشت: آنها با استفاده از 7 میلیون رایانه در 4 هزار پایگاه نظامی آمریکایی در مناطق مختلف جهان، یک جنگ دیجیتالی وسیعی را به راه می اندازند و با حمله به سایتهای اینترنتی اطلاعات مورد نیاز را به دست می آورند.

ژنرال "کیث الکساندر" مسئول سایت "یو اس سایبر کام" که زیر نظر پنتاگون می باشد، اظهار داشت: ما برای حفظ امنیت ملی کشورمان از این تکنولوژی پیشرفته استفاده می کنیم و با دشمنانمان در جهان حقیقی از طریق کشف اطلاعات محرمانه آنها و مکان و زمان حمله آنها به ما مقابله می کنیم.

این ژنرال امریکایی در ادامه سخنانش بیان کرد که وظیفه اصلی این پروژه دفاعی می باشد اما اگر احساس خطری کنیم با بیش از 7 میلیون رایانه که در 15 هزار شبکه مشغول هستند می توانیم اقیانوسی از اطلاعات را به صورت روزانه جمع آوری کنیم و دیگر اینکه برتری خودمان را در تکنولوژی دیجیتالی اثبات کنیم.

به نوشته روزنامه "فاینشنال تایمز" ، این سایت جاسوسی تابع وزارت دفاع آمریکا که قرار است هفته آینده شروع به فعالیت نماید، نفوذ زیادی در شبکه های مختلف اینترنتی دارد و بیشتر اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران را پیگیری می کند که این به نوبه خود فصل جدیدی در تاریخ جنگها می باشد.

"روبرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره می گوید: اینترنت راه حل پنجم جنگ می باشد و آن را می توان به نبردهای زمینی و هوایی و دریایی و فضایی اضافه کرد و تنها فرقی که با بقیه دارد این است که اینترنت ساخته عقل بشر است. پس باید بخش کامل نظامی را در پنتاگون به اینترنت اختصاص داد.

"ریچارد کلارک" نویسنده کتاب جنگ اینترنت که مشاور چهار رئیس جمهور آمریکایی نیز بوده، درباره تاسیس نیروی نظامی اینترنتی آمریکا گفت: در این نوع نبرد مجبور نیستیم همه چیز را به خبرنگاران بگوییم و یا توافق اجمالی از کنگره به دست بیاوریم و یا گفتگوی بین المللی به راه بیندازیم.

گفته می شود که از این طریق هیچ اطلاعاتی به خارج از پنتاگون و کاخ سفید درز نمی کند و فرماندهان نظامی آمریکایی ادعا کرده اند که توسط این نیروی پیشرفته بر تمام ارتباطات داخلی کشورهای مختلف تسلط پیدا خواهیم کرد.

آنها ادعا کردند که بر تمامی اطلاعات وارده در "گوگل و فیس بوک" دسترسی خواهیم داشت و بعید نیست که کشورهایی مانند چین و هند و فرانسه و اسرائیل نیز در این فعالیت با ما همکاری کنند.

حکومت اوباما بیان کرده که شرکتهای عظیمی چون گوگل و مایکروسافت جزئی از این نیرو می باشند و فقط با همین دو شرکت می توانیم بخش عظیمی از دنیا را کنترل کنیم.

البته قبل از این اعتراف صریح توسط مقامات آمریکایی برخی کشورها از جاسوسی گوگل برای دولت های خاص پرده بر داشته بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها