کد خبر: ۶۳۲۲
زمان انتشار: ۲۱:۰۱     ۰۹ آبان ۱۳۸۹
گزارشی از بحران اقتصادی در فرانسه و روند اعتراضات و اعتصاب:
این در حالی است که تهدید شدن فرانسه از سوی تروریست بین المللی و مهره صهیونیستی ، اسامه بن لادن در این روزها سوژه ای برای رسانه ها علی الخصوص سارکوزی گردیده است. وی اصرار دارد تا با استفاده از این موقعیت که غالب فرانسوی ها آن را ساخته و پرداخته دولت می دانند، فضای جامعه را به سمتی که دولت مدنظر دارد، هدایت کند.

فرانسه هفته های اعتراض، تظاهرات، درگیری های خیابانی و اعتصابات سراسری را پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دویچه وله؛ پس از اعتراضات صدها هزار نفر در پاریس و سایر شهرهای فرانسه در اعتراض به برنامه دولت موسوم به برنامه صرفه جویی دولت و طرحی از رئیس جمهور نیکولا سارکوزی برای تغییر مقررات بازنشستگی و اعتصاب اتحادیه های کارگری که موجب مختل شدن پروازها و حرکت قطارها و  که منجر به لغو 50% پروازها شده است و تنها یک سوم قطارها کار می کنند.

این در حالی است که تهدید شدن فرانسه از سوی تروریست بین المللی و مهره صهیونیستی ، اسامه بن لادن در این روزها سوژه ای برای رسانه ها علی الخصوص سارکوزی گردیده است. وی اصرار دارد تا با استفاده از این موقعیت که غالب فرانسوی ها آن را ساخته و پرداخته دولت می دانند، فضای جامعه را به سمتی که دولت مدنظر دارد، هدایت کند.

روزنامه لوفیگارو نوشت: تهدیدات اسامه بن لادن علیه فرانسه موجب تقویت تدابیر امنیتی در این کشور شده است.

این روزنامه در همین شماره افزود: بریس اورتوفو وزیر کشور فرانسه با اعلام هوشیاری کامل نیروهای امنیتی تصریح کرد" سازمانهای اطلاعاتی در حال تحقیق برای اطمینان یافتن از ماهیت اظهارات (تهدید امیز اسامه بن لادن) هستند".

شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی از اعتصاب کارگران در فرانسه اعلام کرد پرواز هواپیماها در فرودگاه های پاریس امروز مختل شده به طوری که حدود پنجاه درصد از پروازها در فرودگاه اورلی لغو شده است.

در فرودگاه رواسی شارل دوگل پاریس نیز سی درصد از پروازها لغو شده اند.

 بسیاری از مسافران سرگردان می گویند از پیش از این اعتصاب اطلاع نداشته اند. کارکنان شرکت راه اهن دولتی فرانسه نیز به طور گسترده اعتصاب کرده اند و تردد بسیاری از قطارها امروز با اختلال صورت می گیرد.

 از دوازده پالایشگاه نیزفعالیت عادی در پنج پالایشگاه از سرگرفته شده است اما هنوز سوخت رسانی به این پالایشگاهها به دشواری صورت می گیرد.

دویست تن از کارکنان شرکت هواپیماسازی ایرباس هم شب گذشته مانع انتقال کامیونهای حامل قطعات برای مونتاژ هواپیماهای ایرباس آ380 شدند.

درگیری جوانان با نیروهای پلیس به خشونت گرایید.

اعتراض و اعتصاب شامل دبیرستان‌ها نیز شده است. بنا به اعلام دولت، ۲۶۱ موسسه از مجموع چهار هزار موسسه آموزشی موجود در فرانسه به اعتصاب پیوسته‌اند. اما بر اساس اعلام سندیکای دانش‌آموزان دبیرستانی، ۸۵۰ واحد آموزشی اعتصاب کرده‌اند.

برخی خشونت‌ها از طرف دانش‌آموزان دبیرستانی در روزهای گذشته منجر به برخورد پلیس با آنها شد. در حومه لانی پاریس، یک پلیس به ضرب سنگ مجروح شد و دانش‌آموزان در این منطقه با کوکتل مولوتوف به نیروهای پلیس حمله کردند.

با وجود اتفاقات رخ داده، «نیکولا سارکوزی» رییس جمهور فرانسه خواستار پایان هرچه‌سریعتر اعتصاب‌های بخش حمل و نقل عمومی این کشور شد.

«دیوید مارتینون» سخنگوی رئیس جمهور فرانسه گفت: «اکنون که شرایط مناسب برای گفت‌وگو با اتحادیه‌ها بر سر مجموعه اصلاحات ایجاد شده، اعتصاب‌ها باید به نفع مسافران متوقف شود.»


تصاویر زیر گوشه ای از حضور اقشار مختلف مردم از جمله کارگران، دانشجویان و دانش آموزان در اعتراضات خیابانی در مقابل مجلس سنای فرانسه در پاریس و دیگر شهرهای این کشور است.































































نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۱ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
نه بابا ما فقط فتنه گرو اشوب گر نداریم همه جایی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها