کد خبر: ۶۳۰۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۴ تير ۱۳۹۱
در حالي كه كميته انتخابات مصر اعلام كرده است نتايج رسمي انتخابات را تا ساعاتي ديگر اعلام مي كند،‌هزاران مصري در ميدان التحرير و ديگر مناطق قاهره تجمع كرده و مدعي پيروزي نامزدهاي مورد نظر خود هستند.
خبرگزاري دانشجو به نقل از الجزيره، مصري ها بي صبرانه در انتظار اعلام نتايج رسمي انتخابات رياست جمهوري كشورشان كه قرار است بعد از ظهر امروز صورت گيرد،‌ به سر مي برند.

كميته انتخابات مصر اعلام كرد نتايج نهايي انتخابات را ساعت سه بعد از ظهر به وقت قاهره (ساعت يك ظهر به وقت گرينويچ) اعلام مي كند.

نتيجه اين انتخابات علاوه بر اين كه اولين رئيس جمهور مصر بعد از انقلاب 25 ژانويه را مشخص مي كند،‌ با توجه به رقابت ميان كانديداي وابسته به اخوان و كانديداي وابسته به عوامل مبارك و همچنين همزمان شدن انتخابات با صدور متمم قانون اساسي و انحلال پارلمان،‌ دو چندان شده است.

حزب عدالت و آزادي وابسته به اخوان المسلمين با صدور بيانيه اي همه گروه ها و احزاب را دعوت كرده است كه براي تضمين موفقيت حركت هاي انقلابي و مشاركت فعال در بازسازي مصر،‌ در يك صف بندي ملي شركت كنند.

در همين حال هزاران مصري در شهرهاي مختلف اين كشور با حضور در خيابان ها خواستار اعلام هر چه سريع تر نتايج انتخابات شده و به ويژه مردم قاهره با تجمع در ميدان التحرير منتظر اعلام رئيس جمهور آينده كشورشان هستند.

از سوي ديگر طرفداران هر كدام از نامزدهاي انتخاباتي به تأسي از رقباي انتخاباتي،  نامزد مورد نظر خود را پيروز انتخابات مي دانند و همين امر باعث شده است كه فضاي مصر در شرايط كنوني كه اندك زماني تا نتيجه انتخابات باقي مانده است، آميخته به تنش و التهاب باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها