کد خبر: ۶۳۰۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۴ تير ۱۳۹۱

در پی وقوع انفجارهای خونین طی هفته گذشته در عراق، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، 17 فرمانده امنیتی در 4 استان عراق را تغییر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "براثا"نوشت: یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که "نوری المالکی" فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست‌وزیر عراق در پی وقوع انفجارهای اخیر در کشور، تغییرات اداری گسترده‌ای در سطح فرماندهان امنیتی 4 استان عراق ایجاد کرد.
 
بر اساس این گزارش، مالکی 17 فرمانده امنیتی را در این 4 استان تغییر و 5 تن را بازنشسته و اختیارات دو فرمانده را سلب کرد.
 
این منبع افزود: در پی رسیدن گزارش‌های متعدد به مالکی درباره اهمال در اجرای طرح‌های امنیتی برای تامین امنیت شهروندان عراقی و وجود ضعف آشکار در این طرح‌ها و وقوع انفجارهای خونین در عراق در سطحی گسترده، وی چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.
 
وی بدون اشاره به جزئیات تغییرات صورت گرفته و افشای نام فرماندهان، تاکید کرد که تغییرات شامل فرماندهان امنیتی استان‌های بغداد، کرکوک، دیالی و الانبار شده است.
 
پایتخت عراق و چند استان مرکزی، شمالی و جنوب عراق از چهارشنبه گذشته شاهد انفجارهای متعددی بود که طی آن صدها تن کشته و زخمی شدند.
 
گروهک تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق" وابسته به القاعده، مسئولیت حملات صورت گرفته در مناطق مختلف عراق طی هفته گذشته را برعهده گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها