کد خبر: ۶۲۹۲۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۴     ۰۴ تير ۱۳۹۱
مشرق ، نشریه آمریکن اینترست در شماره جولای و آگوست 2012 خود به مباحث مختلفی پرداخت. در زیر عناوین مطالب جدید این نشریه در سه سرفصل کلی با عناوین "اسرائیل، ایران و بمب"، "سیاست آمریکایی" و "مقالات " دسته بندی شده اند.

اسرائیل، ایران و بمب؛

· ژئوپلتیک کتاب مقدس؛  در این مقاله به نگرانی اسرائیل از برنامه اتمی ایران اشاره شده و خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان، بحران اقتصادی، مقبولیت تحریم ها علیه ایران را نشانه ای می داند که رژیم صهیونیستی را متقاعد نموده تا به پشتیبانی آمریکا چندان دلگرم نباشد. همچنین به استراتژی اسرائیل در قبال خاورمیانه با شرایط جدید و بهار عربی نیز اشاراتی می شود.

· مخاطرات مذاکرات دشوار؛ در این مقاله به بحث بازدارندگی در قبال ایران پرداخته شده و اینکه آیا این استراتژی در مورد برنامه هسته ای ایران قابل اجرا است یا خیر. در ادامه نیز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جایگاه برنامه اتمی ایران در آن پرداخته شده است.

· بمب اتمی پاکستان – عربستان و چگونگی جلوگیری از آن؛ مقاله به احتمال دستیابی عربستان به سلاح هسته ای با کمک پاکستان می پردازد و عامل محرک آن را ایران و دستیابی این کشور به بمب اتمی معرفی می نماید.

مقالات

· حماقت استقلال انرژی ؛تکیه بیش از حد آمریکا به نفت وارداتی مورد نقد جدی است و مقاله توصیه می کند که آمریکا بایستی سیاست انرژی خود را هرچه بیشتر متنوع کرده و از انرژی های جایگزین نیز بهره ببرد.

· فراتر از جدایی قاره ای؛ این مقاله وضعیت قرارداد نفتا در آمریکای شمالی را بررسی کرده و توصیه می کند که رهبران سیاسی سه کشور منطقه طرحی نو برای روابط آتی خود ارائه دهند.

سیاست آمریکایی

· پنج توهم بیهوده درباره سیاست گسسته ما؛ در این مقاله نویسنده به توهماتی که سیاست آمریکا گرفتار آن است اشاره می کند. به عنوان مثال یکی از این توهمات، تصور رایج "سیستم سیاسی آمریکا خودش را اصلاح می کند" است.

· سرپیچی زبان شناختی؛ بحث اصلی مقاله درباره بن بست زبان شناختی است که در گفتمان دو حزب سیاسی در آمریکا به وجود آمده که سعی دارد تا رای دهندگان را با حجم زیادی از کلمات محسور خود نمایند.

درباره نشریه:

آمریکن اینترست دو ماهنامه ای است که روی موضوعات سیاست خارجی، امور بین المللی، اقتصاد جهانی و مسائل مرتبط با امور نظامی تمرکز دارد. این نشریه در سال 2005 توسط شماری از اعضای تحریریه مجله اینترست نشنال به رهبری فرانسیس فوکویاما تاسیس شد. آنها به خاطر دلخوری از تغییراتی که در سیاست های ژورنالیستی نشریه مذکور که توسط ناشر جدید یعنی مرکز نیکسون اعمال شده بود از آن مجموعه جدا شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها