کد خبر: ۶۲۶۹۰
زمان انتشار: ۰۱:۰۴     ۰۳ تير ۱۳۹۱
سال 2006 و در جام جهانی آلمان به‌عنوان تماشاگر، بازی تیم‌های ملی ایران و پرتغال را در ورزشگاه فرانکفورت دیدم. تجربه فوق‌العاده‌ای بود
سايت گل- در همين روزهايي كه درهاي فوتبال ايران دوباره به روي دروازه‌بان‌هاي خارجي باز شده، بد نيست بدانيد كه يك دروازه‌بان ايراني‌الاصل در بوندس‌ليگاي2 مشغول بازي است.

دانیال محمد داوری یکی ديگر از بازیکنان دورگه‌اي است که در رقابت‌های باشگاهی آلمان بازی می‌کند. او كه پدري ايراني و مادري لهستاني دارد، دروازه‌بان تیم فوتبال آینتراخت برانشویگ از دسته دوم آلمان است. گفت‌وگوي كوتاه اين دروازه‌بان ايراني‌الاصل را به نقل از مجله اینترنتی جهان و ورزش، در سايت گل بخوانيد.

خودت را برای ايراني‌ها بيشتر معرفی می‌کنی؟

اسم من دانیال محمد داوری است و 24 ساله هستم. من در گیسن در نزدیکی فرانکفورت زندگی می‌کنم. اینجا متولد و بزرگ شده‌ام. پدرم ایرانی و مادرم لهستانی است. فوتبال به‌سرعت تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی من شد. البته به بسکتبال و تنیس هم علاقه خاصی دارم.

کجا فوتبال را آغاز کردی؟

از 6 سالگی بازی فوتبال را شروع کردم. نخستین باشگاهم «اس. وی گاربنتیش» نام داشت. یک باشگاه بسیار کوچک که برای سال‌ها در آن فوتبال بازی کردم. پس از 4 سال برای گیسن بازی کردم و بعد هم به ماینتس رفتم. در این تیم بوندس‌لیگایی نخستین تجربه حرفه‌ای خود را به‌دست آوردم. دوران آموزنده‌ای بود. اکنون عضو باشگاه آینتراخت براونشویگ در دسته دوم لیگ آلمان هستم.

در ایران زندگی یا به سرزمین پدری‌ات سفر کرده‌ای؟

تمام خانواده پدری‌ام در تهران زندگی می‌کنند. من بارها آن‌ها را دیده‌ام و واقعا خوشحال‌کننده بود که به سرزمین دوم خود سفر کرده‌ام. خیلی ناراحت‌کننده است که فرصت ندارم که بیشتر به ایران سفر کنم.

دوست داری روزی در تیم ملی ایران بازی کنی؟

این افتخار بسیار بزرگی برای من خواهد بود که برای تیم ملی ایران بازی کنم. فکر می‌کنم کل خانواده‌ام به این موضوع افتخار کنند.

اطلاعاتی درباره فوتبال ایران یا بازیکنان ایرانی داری؟

بازیکنانی که قبلا در لیگ آلمان بازی کرده‌اند برایم شناخته‌شده هستند. بازیکنانی مانند علی دایی، وحید هاشمیان، کریم باقری، فریدون زندی، علی کریمی، اشکان دژاگه و... را مي‌شناسم. سال 2006 و در جام جهانی آلمان به‌عنوان تماشاگر، بازی تیم‌های ملی ایران و پرتغال را در ورزشگاه فرانکفورت دیدم. تجربه فوق‌العاده‌ای بود، اما متاسفانه ایران آن بازی را 2 بر صفر باخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها