کد خبر: ۶۲۴۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۱ تير ۱۳۹۱
در شرايطي كه به نظر مي‌رسد پرسپوليس و مصطفي دنيزلي، به صورت توافقي به دنبال پايان همكاري هستند، مسئولان باشگاه سرخ دست به عصا در زمينه انتخاب مربي جديد حركت كرده و نمي‌خواهند كوچك‌ترين گزك و بهانه‌اي دست سرمربي تركيه‌اي شان بدهند.


به گزارش جام جم آنلاين:  دنيزلي كه اگر همه چيز طبيعي پيش مي‌رفت، اكنون بايد در تهران حاضر مي‌شد و تمرينات پيش فصل سرخ‌ها را نظارت مي‌كرد، به علت مشكلات خانوادگي و بعضا دلخوري از بابت نتايجي كه بايد در فصل يازدهم مي‌گرفته و بنا بر دلايلي از دستيابي به آنها بازماند، كمي در تصميم دوباره‌اش براي آمدن به تهران مردد است تا همين دودلي مصطفي افندي، مسوولان باشگاه پرسپوليس و بويژه محمد رويانيان را به اين نتيجه برساند كه به منظور بالا بردن قدرت مانور و چانه‌زني خويش، با برونو متسوي فرانسوي در تهران قرار ملاقات گذاشته و توافق‌هاي اوليه را با اين مربي انجام دهد.

هر چند از صحبت‌هاي مديرعامل باشگاه پرسپوليس چنين بر مي‌آيد كه سرخ‌ها از ادامه همكاري با دنيــزلي قطع اميد كرده‌اند، اما جاي تعجب است كه جمشيد زارع قائم‌مقام باشگاه همچنان تصريح دارد كه گزينه اول پرسپوليس مصطفي دنيزلي است!

زارع ديروز در حالي اعلام كرد كه پرسپوليس همچنان منتظر روشن شدن تكليف مصطفي دنيزلي باقي مي‌ماند كه از تحركات محمد رويانيان مشخص است كه او با زدن قيد دنيزلي، ‌رويكرد به گزينه خارجي ديگري را مورد توجه قرار داده است.

شايد اگر غير از اين بود باشگاه پرسپوليس هزينه‌اي بابت سفر و اقامت دو روزه برونو متسوي فرانسوي از امارات به تهران در نظر نمي‌گرفت.

آن هم در شرايطي كه هنوز به صورت رسمي قرارداد دنيزلي با پرسپوليس فسخ نشده و اين احتمال هست كه مربي سرشناس ترك با دلخوري از اين اقدام سرخ‌ها، موضوع قطع همكاري‌اش با سرخ‌ها را دنبال كند.

شايد از همين منظر است كه زارع، قائم مقام باشگاه پرسپوليس در اين زمينه مي‌گويد: بايد جلسه‌اي با دنيزلي برگزار كنيم و در صورت توافق، او همچنان به عنوان سرمربي در پرسپوليس ادامه همكاري خواهد داد.

البته در شرايطي كه اين مقام مسوول در باشگاه پرسپوليس تصريح دارد در صورت عدم توافق و منتفي شدن حضور دنيزلي در تهران، مذاكرات با متسو و ساير گزينه‌ها ادامه خواهد يافت، اما از شواهد و قرائن چنين پيداست كه سرخ‌ها براي همكاري احتمالي با متسو، تمام قول و قرارهاي خود را با اين مربي فرانسوي گذاشته‌اند.

شايد تنها مشكل در رابطه با آغاز همكاري با متسو، به معرفي شدن اين مربي از سوي مدير برنامه‌اي باشد كه طبق گفته دبيركميته رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي فوتبال، با تعليق فعاليت در فوتبال ايران مواجه است و براي همين در صورت توافق نهايي طرفين، ‌قرارداد متسو ثبت نخواهد شد.

موضوعي كه البته در صورت عزم رويانيان براي آغاز همكاري با اين مربي فرانسوي، بعيد به نظر مي‌رسد كه سنگي در راه فعاليت مربي خارجي قرمزهاي پايتخت باشد.

عبور بي‌سر و صدا از دنيزلي

در شرايطي كه در سايت پرسپوليس اين نظر سنجي خودنمايي مي‌كند كه هواداران تيم از بين متسو و گزينه داخلي به كدام يك راي مي‌دهند، ‌از مانورهاي صورت گرفته چنين بر مي‌آيد كه سرخ‌ها حداقل براي ليگ دوازدهم چشم به مربي داخلي ندارند.

دليل نيز مشخص است، سرمايه‌گذاري گزاف براي جذب ستاره‌ها و بازيكنان اسمي، اقتضاء مي‌كند كه يك مربي سرشناس خارجي نيز در راس هدايت فني پرسپوليس قرار گيرد تا واژه «كهكشان سرخ» كه اين روزها روي سايت رسمي باشگاه خودنمايي مي‌كند، در مقام اجرا نيز رنگ واقعيت به خود بگيرد.

ضمن آن‌كه همين نظر سنجي نيز مشخص مي‌سازد كه مديرعامل پرسپوليس ديگر به گزينه دنيزلي فكر نمي‌كند.

رويانيان ديروز در زمينه وضعيت قرارداد دنيزلي به فارس گفت: بزودي از طريق نماينده‌ام اقداماتي را در اين مورد انجام خواهيم داد.

رويانيان در پاسخ به اين سؤال كه تكليف سرمربيگري پرسپوليس پس از جلسه سه‌شنبه شب با متسو چه شد؟ افزود: هنوز به توافق نهايي نرسيده‌ايم و هر وقت اتفاقي افتاد اعلام خواهيم كرد. عجله نكنيد، همه چيز را ظرف دو روز آينده مشخص خواهيم كرد.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره انتقادهاي كه به او مي‌شود، گفت: كار خودم را دنبال مي‌كنم تا تيمي خوب و قدرتمند را طبق قول قبلي‌ام بسازم. به هواداران قول داده‌ام و تا دقيقه 90 پا پس نمي‌كشم و كار خودم را با قدرت پيش مي‌برم. به حرف‌ها توجهي ندارم و سعي خواهم كرد بهترين تيم را براي پرسپوليس ببندم، چون اين حق هواداران ماست كه تيمي خوب و قدرتمند داشته باشند.

خلعتبري پرسپوليسي مي‌شود؟‌

با وجود آن‌كه خريد‌هاي كهكشاني پرسپوليس، صداي اعتراض ديگر مديران فوتبالي و حتي امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال را درآورده و هر مسئولي از باشگاه رقيب به رويانيان گوشه و كنايه‌اي مي‌زند، اما مديرعامل پرسپوليس بدون توجه به اين واكنش‌ها، كار خود را دنبال مي‌كند و براي همين بدش نمي‌آيد كه محمدرضا خلعتبري، مهاجم تيم الوصل را نيز سرخپوش كند.

در حالي كه گفته مي‌شود خلعتبري گفت‌وگوهاي لازم را در اين زمينه با رويانيان انجام داده، اما گفته مي‌شود كه در صورت حضور قطعي برونو متسوي فرانسوي در پرسپوليس، اين بازيكن نيز در تصميم خود براي حضور در جمع قرمزها تجديد نظر خواهد كرد.

خلعتبري از زمان حضورش در تيم الغرافه قطر، خاطرات خوبي از متسو ندارد و براي همين ترجيح مي‌دهد كه ديگر با اين مربي همكاري نكند. البته همه اينها در مرحله گمانه‌زني است، چرا كه وقتي صحبت از پول در ميان باشد، خيلي از حرف‌ها دو تا شده است و براي همين بايد ديد پرسپوليس ميلش به كيست؟

حجت الله اكبرآبادي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها