کد خبر: ۶۲۲۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت با "بشاره راعی" رهبر مسیحیان لبنان ملاقات کرد.
فارس، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که به منظور شرکت در سمینار منطقه‌ای حج و بیداری اسلامی به لبنان سفر کرده، با "بشاره راعی" رهبر مسیحیان لبنان ملاقات کرد.

در این ملاقات که محمدرضا باقری معاون بین‌الملل بعثه حج و غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند، نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و احادیث شریف معصومین در تبیین دیدگاه اسلام نسبت به مسیحیان، اظهار داشت: بر اساس تعالیم دین مقدس اسلام، تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز وظیفه‌ای دینی به شمار رفته و تندروی‌های دینی و افراطی در بین مسلمانان و مسیحیان، بزرگترین خطر برای جامعه بشری به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و السلمین قاضی عسکر ضمن تبیین مشترکات اسلام و مسیحیت از جمله اهتمام به ارزش‌های اخلاقی، تقویت بنیان خانواده و حمایت از محرومان و مستضعفان گفت: ضروری است شخصیت‌های دینی مسلمان و مسیحی، در رایزنی‌های مستمر خود، راه‌های تحقق اهداف مشترک را بررسی کنند.

بشاره راعی رهبر مسیحیان لبنان نیز حفظ ارزش‌های انسانی و توسعه آن در جامعه بشری را وظیفه‌ای ‌الهی و دینی برشمرد و اظهار داشت: دین نه به عنوان عنصر نزاع و درگیری بلکه به معنای رابطه با خداوند و به دنبال آن محبت به خلق خداست. عده‌ای تلاش دارند با سوء استفاده از دین، نزاع و درگیری بین افراد جامعه بشری را ترویج کنند؛ لذا وظیفه علمای دینی مسلمان و مسیحی آن است که در برابر این تفکر و برداشت نادرست از دین، ایستادگی کنند.

رهبر مسیحیان لبنان ضمن ابراز تأسف از حوادث خونینی که در کشورهای منطقه رخ می‌دهد، اظهار داشت: همواره تلاش می‌کنیم روابط خود با مسلمانان را تقویت و به جهانیان اعلام کنیم اسلام به معنای تروریسم نیست. شخصیت‌های دینی باید توطئه‌های موجود در سوء استفاده از دین را خنثی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها