کد خبر: ۶۲۲۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

فارس، حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قانون پنجم توسعه تصریح کرد: براساس ماده 15 بند "ج" وزارت علوم که وظیفه نهادینه کردن تجارب علمی و ارزش‌های دفاع مقدس را گوشزد می‌کند، بنابراین به عنوان یک وظیفه سعی داریم این موضوع را عملیاتی کنیم.

نادری‌منش با بیان اینکه فردوسی 30 سال تلاش کرد تا از حماسه‌ها هویت ایران را نشان دهد،‌ تاکید کرد: در جنگ 8 ساله دفاع مقدس هویت ملی ایرانی اسلامی ما به معنای واقعی نشان داده شد؛ درحالی که فردوسی در حماسه‌های خود از افسانه نیز استفاده کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هویت اسلامی ایرانی ما نشات گرفته از دوران دفاع مقدس است، افزود: وقتی شعار "انرژی هسته‌ای، حق مسلم ماست" را مطرح می‌کنیم و تا آخر نیز برای به دست آوردن آن ایستادگی خواهیم کرد به دلیل همان هویت‌هایی است که در دوران هشت ساله دفاع مقدس برای ایران ساخته شدند.

وی افزود: وقتی سعید جلیلی در مذاکرات 1+5 در بغداد به سرنگونی رژیم وابسته به غرب اشاره می‌کند، نشان از آن دارد که هویت ملی ما هر سال به نوعی ساخته می‌شود.

نادری منش با بیان اینکه تجربیات دفاع مقدس می‌تواند راهگشایی برای آینده باشد، تاکید کرد: آموزش علوم دفاع مقدس باید رنگ و بوی ظاهری خود را کنار بگذارد و اساتید و دانشجویان با تلاش خود برای عملیاتی کردن این علوم تلاش کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی دفاع مقدس به عنوان یک سکوی پرتاب است، اظهار داشت: باید نیازهای کشور را بومی سازی کنیم و خاستگاه‌های هر منطقه تعریف شود ولی هویت ملی هر شخص در نهایت هویت جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید در دنیا حرف‌هایی بزنیم که همه به ما رجوع کنند، تصریح کرد: در صورتی که مرجع باشیم می‌توان گفت در علوم تحول ایجاد کردیم و البته در علوم انسانی بهتر می‌توانیم حرف‌هایی را بزنیم که مرجع قرار داده شود.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این چند کشور درحالی در مذاکرات حاضر می‌شوند که دستور خود را از رژیم جعلی صهیونیستی می‌گیرند و یک نفر از جمهوری اسلامی در مقابل آنها می‌ایستد و بر مواضع خود پافشاری می‌کند.

نادری‌منش با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه وقت زیادی برای تحقق فرایند خود ندارد، تصریح کرد: باید بسیاری از تحولات در مسیر اتفاق بیفتد و وزارت علوم با کمک خود نیز سعی می‌کند این فرایند سریع‌تر انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها