کد خبر: ۶۲۲۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
ماهواره های امریکایی و انگلیسی با تصویربرداری هوایی از نقل و انتقال نیروهای نظامی سوریه تصاویر به دست آمده را در اختیار رهبران مخالفان دولت سوریه قرار می دهند.
به گزارش ندای انقلاب و بر اساس گزارش های رسانه ای، ماهواره های امریکایی و انگلیسی با تصویربرداری هوایی از نقل و انتقال نیروهای نظامی سوریه تصاویر به دست آمده را در اختیار رهبران مخالفان دولت سوریه قرار می دهند .
روزنامه "دیلی ستار ساندی" نوشت:این اقدام در چارچوب همکاری میان مخالفان سوری و سازمان اطلاعات برون مرزی بریتانیا (ام أی ۶) و آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سی دی ای) صورت می گیرد .

این روزنامه بریتانیایی می افزاید اطلاعات به دست آمده از ماهواره ها کمک شایانی به نیروهای مخالف کرده است .
بر اساس این گزارش اطلاعات به دست آمده آنقدر دقیق هستند که حتی می توان به وسیله آنها فرماندهان نظامی را شناسایی کرده و اقدام به شنود مکالمات میان واحدهای نظامی نمود .

اعزام دو ناو جنگی روسیه
از سوی دیگر نیروی دریایی روسیه گزارش های منتشره در مطبوعات درباره اعزام تفنگداران دریایی برای استقرار در تاسسیات نظامی این کشور در بندر طرطوس سوریه را رسما تایید کرد .

سخنگوی نیروی دریایی روسیه اظهار داشت دو ناو "نیکولای فلچنکوف" و "سزار کونیکوف" حامل "تعداد بسیاری از تفنگداران" بی آنکه تعداد آنها را مشخص کند در چارچوب "حفظ منافع روسیه" اعزام می شوند.

وی همچنین ضمن خودداری از ذکر تاریخ دقیق این اقدام دولت روسیه گفت که این مساله به تحولات جاری در سوریه مرتبط خواهد بود، اما تاکید کرد که این دو ناو جنگی در چند روز آینده اعزام خواهند شد تا ضمن حفاظت از جان شهروندان روس در صورت ضرورت بخشی از جنگ افزارهای روسی در پایگاه طرطوس را تخلیه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها