کد خبر: ۶۲۱۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۸     ۰۶ آبان ۱۳۸۹
آيت‌الله مكارم شيرازي: تبليغاتي كه دشمنان بر عليه سفر رهبري به قم مي‌كردند، با استقبال عظيم مردم قم از ايشان، نشان داده شد كه خيالاتي بيش نبوده است.
به گزارش598، به نقل از خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي پيش از ظهر امروز در جمع روساي مراكز تربيت معلم و آموزشكده‌ها و دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي كشور در مدرسه علميه اميرالمومنين (ع) قم، با اشاره به خطبه 201 نهج‌البلاغه اظهار داشت: در دوره‌اي مذهب تنها جنبه مذهبي داشت و مخالفانش هم به همان نسبت محدود بودند اما عصر ما زماني شده كه مذهب يعني اسلام به ويژه مذهب اهل‌بيت (ع) مزاحم جهان‌خواران و سياستمداران مدافع دنيا شده و آنها در اين راستا به ميدان آمده‌اند.
وي افزود: امروز سايت‌ها و شبكه‌هاي تلوزيوني گوناگوني كمر به ضد اسلام و مذهب اهل‌بيت (ع) بسته‌اند چراكه امروز اسلام رنگ سياسي ضد استكبار به خود گرفته است.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به شكل‌گيري فرقه‌هاي نوظهور شيطاني بر عليه اسلام، بيان داشت: پس نبايد تعجب كرد كه فرقه‌هاي نوظهور شكل مي‌گيرند و هركدام ادعاهايي دارند تا اين نظريه خود را كه مذهب را بايد با مذهب كوبيد، عملي كنند.
وي خاطرنشان كرد: در كشورهاي اسلامي استكبار نمي‌تواند قرآن و نماز را از مسلمانان بگيرد، پس براي ضربه‌زدن در مقابل مذهب ما، مذهب ديگري را مي‌سازد.
آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به نحوه شكل‌گيري فرقه ضاله وهابيت اظهار داشت: تاريخچه فرقه ضاله وهابيت را ببينيد كه چه كساني از آنها حمايت مي‌كنند و پايگاه آنها كجا است.
وي هدف از شكل‌گيري فرقه‌هاي نوظهور و ضاله را متزلزل‌ساختن ايمان و اعتقاد جوانان و تهي‌كردن پشت انقلاب عنوان تصريح كرد: چيزي كه جنگ هشت‌ساله را اداره كرد ايمان و اعتقاد مردم بود، چراكه زماني كه انقلاب شد مملكت از هم متلاشي شده و امكانات و نيروي دفاعي وجود نداشت.
استاد حوزه علميه قم گفت: در زمان حمله دشمنان امام با ابتكار خود از نيروي مذهبي جوانان و مردم استفاده كرد و اين بود كه همه مردم به سمت جبهه‌ها روانه شدند.
وي تصريح كرد: دشمنان با وسايلي چون سايت‌هاي مبتذل، ايجاد شبهات، مواد‌مخدر و ساختن فرقه‌هاي نوظهور آمدند تا اين شور و ايمان را از ما بگيرند.
آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه دشمنان مي‌خواهند نيرويي كه ما و نظام اسلامي را حفظ مي‌كند از ما بگيرند، بيان داشت: اگر اين نيرو از دست ما برود حمله نظامي آسان است و امروز به اين خاطر دشمن به ما حمله نمي‌كند كه مي‌بيند اگر اين كار ار انجام دهد جان بر كفان بسيجي به ميدان مي‌ريزند.
وي خاطرنشان كرد: جوانان ما مثل سربازان آمريكايي نيستند كه در اين جنگ ناجوانمردانه بيمار رواني شوند و بترسند و همواره با شادابي از اسلام دفاع مي‌كنند.
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: تا زماني كه اين نيرو در ما وجود داشته باشد پيروزيم و در دنيا به عنوان قدرت قابل ملاحظه‌اي شناخته مي‌شويم.
وي تاكيد كرد: اگر بيدار نباشيم دشمنان اين قدرت را در هم مي‌شكنند و شما بايد ببينيد در مسائل مذهبي علما و مراجع چه مي‌گويند و فرقه‌هاي نوظهور هم در راستاي همان برنامه شيطاني است كه بايد مذهب را با مذهب كوبيد.
آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه سرمايه اصلي نظام اسلامي جوانان هستند و بايد آنها را حفظ كرد، گفت: حفظ جوانان با اسلام راستين و خط اصيل قرآن و اهل‌بيت شكل مي‌گيرد.
وي با اشاره به استقبال عظيم مردم قم از رهبر انقلاب افزود: دشمنان تبليغات مي‌كردند كه قم ديگر مركزيت ندارد و روحانيت قدرتمند نيست ولي با استقبال عظيم مردمي مشخص شد كه همه اينها خيالاتي بود كه به هم مي‌بافتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها