کد خبر: ۶۱۲۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها حقوق هسته‌ای ایران را پذیرفته و چاره‌ای به غیر از تداوم مذاکرات با ایران ندارند.

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر مذاکرات متعددی میان ایران و 5 + 1 برگزار شده و در این مدت فراز و نشیب‌های بسیاری میان طرفین شاهد بودیم.

وی افزود: در ابتدا غربی‌ها هیچ امتیاز و حقی برای ما در انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای قائل نبوده و می‌گفتند باید تمام فعالیت‌های ما تعلیق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با هدایت‌های مدبرانه رهبری معظم انقلاب، پافشاری مسئولان در احقاق حقوق کشور و بالاخره ایستادگی مردم امروز شاهد تغییر رویکرد غربی‌ها در قبال کشورمان هستیم و این امر نشانه موفقیت ما در این پرونده است.

 

* گزارش جلیلی به مجلس کامل بود

کوثری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر درباره گزارش سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سر تیم مذاکره کننده ایران با 5 + 1 به مجلس، بیان داشت: در روزهای پایانی مجلس هشتم و همچنین ابتدای تشکیل مجلس نهم، تحولات مهمی در مذاکرات ایران با غرب روی داده است.

وی افزود: همچنین بسیاری از نمایندگان مجلس نهم جدید هستند و به همین دلیل لازم بود که دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی به مجلس درباره مذاکرات استانبول و بغداد ارائه کند که به همین دلیل از سعید جلیلی برای حضور در صحن علنی دعوت شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تاکید کرد:‌ گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی به مجلس کامل بود و نمایندگان به آخرین اطلاعات مذاکرات ایران با 5 + 1 دست یافتند.

کوثری یادآور شد:‌ بر اساس روند مذاکراتی که با غرب داریم این موضوع قطعی است که آنها حقوق هسته‌ای ما را پذیرفته و مطمئن شدند که چاره‌ای به غیر از تداوم مذاکرات با ما ندارند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن مذاکرات مسکو میان ایران و 5 + 1 اذعان داشت: غربی‌ها اگر به دنبال نتیجه دادن مذاکرات هستند، باید از روش‌های منطقی استفاده کرده و دست از زورگویی بردارند.

کوثری در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر اعضای گروه 5 + 1 بخواهند مانند گذشته با زبان زور و تهدید با ایران سخن بگویند، استقامت مردم و مسئولان ایران کاهش نیافته و از پیگیری دست‌یابی به حقوق هسته‌ای خود مایوس نخواهیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها