کد خبر: ۶۱۱۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
مقرر شده تمامي دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌هاي خود را در زمينه حجاب و عفاف آماده كرده و در قالب تشكيلات فرا سازماني به صورت كشوري هماهنگ شوند.
معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش گفت: در حوزه پوشش، مدل رسمي لباس مدارس آيين‌نامه جديدي در دستور كار قرار گرفته كه تحت عنوان منشور حجاب و عفاف به مدارس اعلام مي‌شود و همه ملزم به رعايت آن خواهند بود.

حسين هژبري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: ستاد حجاب و عفاف پيش از اين زيرمجموعه سازمان مدارس غيردولتي بود، اما بر اساس تشكيلات و ساختارهاي جديد تمامي ستادهايي همانند حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر به حوزه معاونت پرورشي منتقل شده است.

وي افزود: مقرر شده تمامي دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌هاي خود را در زمينه حجاب و عفاف آماده كرده و در قالب تشكيلات فرا سازماني به صورت كشوري هماهنگ شوند.

هژبري گفت: آموزش و پرورش همواره توجه ويژه‌اي به مقوله حجاب و عفاف داشته و دارد، به طوري كه تمامي فرهنگياني كه در آموزش و پرورش مشغول فعاليت هستند، از جمله نيروهاي جديدالستخدام بر مبناي شاخص‌هاي مختلف از جمله حجاب و عفاف جذب شده‌اند، ضمن آنكه در واگذاري و سپردن مسئوليت‌ها نيز به شاخص حجاب و عفاف توجه خاصي دارد.

وي تصريح كرد: مديران و معاونان مدارس نيز در راستاي برجسته نمودن شاخص حجاب و عفاف با حجاب برتر انتخاب مي‌شوند و انتصابات مديران نيز با اين شاخص صورت مي‌گيرد.

هژبري گفت: دستورالعمل پوشش و حجاب و عفاف در آموزش و پرورش سال‌هاي سال است كه صادر مي‌شود و مطابق با آيين‌نامه‌هاي آن و مقتضيات زمان طرح و برنامه‌هاي جديد كه دانش‌آموزان و فرهنگيان متناسب با ملزم به رعايت اين شاخص باشند.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش تلاش مي‌كند تا فرهنگ حجاب و عفاف را به دانش‌آموزان انتقال دهند تا دانش‌آموزان علاوه بر رعايت ظاهر پوشش حجاب و عفاف با روح اين شاخص نيز آشنايي كامل داشته باشند.

معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: آيين‌نامه جديد در سه بخش حساس‌سازي، اغناسازي و الگوسازي حجاب و عفاف براي مدارس تعريف و تدوين شده است كه در بخش حساس‌سازي توجه به آموزش اوليا مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي ادامه داد: همچنين بسته‌اي از كارهاي فرهنگي و هنري در غالب فيلم كوتاه، بروشور، پوستر، مستند و مجموعه‌هاي نمايشگاهي در دستور كار قرار گرفته است و مي‌توان گفت يك بسته كامل هنري براي برپايي نمايشگاه‌هايي با عنوان حجاب و عفاف است.

هژبري گفت: در حوزه پوشش، مدل رسمي لباس مدارس آيين‌نامه جديدي در دستور كار قرار گرفته كه تحت عنوان منشور حجاب و عفاف به مدارس اعلام مي‌شود و همه ملزم به رعايت آن خواهند بود.

به گفته معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش در منشور حجاب و عفافي كه به مدارس اعلام خواهد شد تمامي جزئيات مربوط به حوزه حجاب و نوع پوشش دانش‌آموزان در مدارس از جمله رنگ و مدل لباس مشخص شده است.

وي با بيان اينكه در تهيه منشور حجاب و عفاف مقاطع تحصيلي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: در بحث اغناسازي نيز برنامه‌هايي در دست توليد است كه آگاهي افراد محجبه نسبت به حجاب خود افزايش يابد.

راه‌اندازي سايت ويژه حجاب و عفاف

هژبري تاكيد كرد: توجه به احكام حجاب در كنار نماز جماعت مدارس نيز مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده سايت ويژه حجاب و عفاف به صورت جداگانه راه‌اندازي شود.

معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه الگوسازي نيز الگوهاي مذهبي و محبوب تاريخي در حوزه حجاب و عفاف را شناسايي و به دانش‌آموزان معرفي مي‌كنيم. ضمن آنكه جشنواره انتخاب برترين‌هاي علمي، فرهنگي و هنري را با پيوست حجاب معرفي خواهيم كرد.

به گفته وي همچنين مديران برتر منطقه‌اي، استاني و كشوري نيز با شاخص حجاب معرفي خواهند شد و عملكرد مديران با همه كساني كه در حوزه حجاب و عفاف مسئوليت دارند، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها